Är i precis samma situation.
För mig är det ett "segment-run" som gäller och jag planerar flyga ARN-CPH-AAR t.o.r. ett antal gånger, men det ser dessvärre ut som att jag inte kommer att hinna det till den 30/4 som är min bryt-punkt.
Generellt kan man ju tycka att framförhållningen var tillräcklig från SAS sida, men jag blev dock inte uppmärksammad på situationen förrän jag blev medlem här på BC.
Hmm... Hur menar du nu? Om din brytpunkt ligger den 30 april och de nya reglerna träder ikraft först 4 maj så är det ju inte de nya reglerna som gör att du missar ett segment!
Att ha brytpunkt just april/maj torde ju vara det mest optimala sättet att dra nytta av både de gamla och de nya reglerna fullt ut!
Jag håller med Agehall om att man kanske missar en möjlighet i övergången, om man som exempelvis jag, har brytpunkt i mitten av de båda perioderna. Men det lär ju vara svårt att misslyckas att bli EBG i nästa fulla intjäningsperiod!