Senaste nytt

SAS Eurobonus nyheter 2012-02-13: 50k EBG och 100% poäng i ekonomi

Jag misstänker att det kommer att fortsätta stå EBG för min del. Det är svårt att nå högre när man inte kan använda SAS till mer än anslutningar.

loggade in på min sida i EB och möttes av denna information

Viktig information

Under perioden 17 - 26 februari är det inte möjligt att skapa ny profiler, uppdatera befintliga profiler eller ta bort profiler.

Från den 24 februari fram till slutet av mars är det inte möjligt att uppgradera för poäng med SAS och Star Alliance. EuroBonus-medlemmar kan fortfarande köpa uppgradering vid gaten.

Det innebär att jag som EB i över en månad bara kan uppgradera mig när jag flyger med SAS eller??

Detta beror beror enbart på att SAS byter bokningssystem i slutet av den nämnda peioden.

Jättekul med så mycket engagemang och intresse i tråden.

Men vänligen håll er till ämnet. Tråden handlar om den förändring som görs i vår med 100% poängintjäning i economy och sänkt kvalificeringsgräns för Eurobonus guld i Sverige.

Det finns många andra spännande diskussioner som att SAS går över till Amadeus nu i februari, matdiskussioner samt givetvis den alltid så spännande Pandion diskussionen, men dessa platsar nog bättre i separata trådar.

Så för att återgå till ämnet kan jag väl säga. Min period går ut i maj, måste jag då har 40 eller 50 resor innan sista maj för att få ha kvar mitt guld kort? Vad händer om jag har 40 reser redan nu och kvalificerat mig nu men inte när perioden går ut sista maj?

Så för att återgå till ämnet kan jag väl säga. Min period går ut i maj, måste jag då har 40 eller 50 resor innan sista maj för att få ha kvar mitt guld kort? Vad händer om jag har 40 reser redan nu och kvalificerat mig nu men inte när perioden går ut sista maj?

Jag har precis samma situation. Känns ju värdelöst att riskera en nedgradering, så det blir att kolla upp vad som behövs göras.
Har ju rest en del på poäng under detta mitt kvalificeringsår och därför missat en del kvalificerande flygningar som jag annars skulle ha haft.

Lounge tillgång mot betalning ser ut att bli en realitet:

Og ved pressemødet i går, sagde SAS-koncernens produktionsdirektør, Flemming Jensen, til takeoff.dk, at SAS overvejer at åbne for adgang mod betaling til sine lufthavnslounger for andre passagerer end de, der i dag kan bruge loungerne.

”Ved vi f.eks. at i en given periode på dagen er der god plads i vores lounge, kan vi tilbyde adgang for andre passagerer, der rejser med os. Når de f.eks. checker ind kan de få tilbud om at købe sig adgang til vores lounger,” sagde Flemming Jensen. SAS har endnu ikke afgjort, hvornår dette tilbud eventuelt bliver rullet ud eller hvor meget det skal koste.

SAS får new look – og åbner for udvidet lounge-adgang Takeoff.dk

Någon som har förslag på vart man kan resa så jag får ihop mina 10 resor som saknas innnan 31/5 då?

Du behöver ju inte resa tio gånger extra om du når upp till 40 legs innan förändringen sker den 4 maj då man blir uppgraderad så fort man kommit över tröskeln. dvs: flugit 40 legs 31 april = EBG direkt. 39 legs 4 maj -> behöver komma upp i 50 för EBG.

Någon som har förslag på vart man kan resa så jag får ihop mina 10 resor som saknas innnan 31/5 då?

Du menar en resa med 10 segment? annars är det ju bara att göra 5 resor LLA-ARN t.o.r.

Det förstnämnda är väl inte så svårt, men om du däremot lägger till såna krav som att ingen övernattning ska behövas
och att det dessutom ska vara billigt så blir det ju svårare.

Du bör ju naturligtvis göra resan efter 4/5 så att du får 100%

LLA-ARN-CPH-AAL(alt.AAR)-CPH-MAN t.o.r bör väl gå på en dag för 4kSEK eller nåt.

Finns säkert de som ser det som en utmaning att hitta något som är billigare och bättre ;)

Nu har jag redan guld med för att behålla det så.. Har jag räknat rätt kommer jag att göra min resa nummer 40 när jag flyger iväg till mina föräldrar den 16/3 då jag fyller år :)

Synd att jag behöver några resor för pointboster med då..

Toppen