Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Är det bekräftat att det är en vanlig A320 som kör den här rutten och inte A321LR?
IMG_2133.jpeg

Tackar Palmen för den snabba noteringen. Jag tror jag avvaktar lite med avbokningen ändå och ser om dom inte tar och byter plan. Det borde väl ändå räknas som long haul, det verkar ju göra det om man ser till poängen?
Vi gjorde det misstaget för 10 år sedan och bokade BC med Finnair till USA och fick typ plus säten, inte så kul.
Hoppas på byte av plan, någon gång ska man väl ha tur

Är det bekräftat att det är en vanlig A320 som kör den här rutten och inte A321LR?
Just nu är det väl säkert så, här är val av säte. Det verkar dessutom som att dom tar en rad mer för BC på vägen dit än på vägen hem, det är ju ett klart tecken att det är exakt samma säten som ekonomi. Det är ju inte värt ens dom pengarna att sitta så 6-7 timmar.
1775207107810.png

Attachments

• 1775206966483.png
    1775206966483.png
    199,9 KB · Visningar: 12
Last edited:
Det borde väl ändå räknas som long haul, det verkar ju göra det om man ser till poängen?
Eftersom det inte finns med i listan på hur mycket man tjänar ännu, så skulle jag inte vara så säger. App och website visar ju med jämna mellanrum fel även på sådant som är listat.

Jag smile tro att den går som long haul. Men det är inte speciellt mycket längre från Köpenhamn till Dubai än det är från Stockholm till Kanarieöarna. Men dagens definition är "inom Europa". Det rimliga är att den får en longhaul poäng men kanske en lägre sådan än andra nuvarande longhaul destinationer.

Att det är en 320 är nog rätt uppenbart med tanke på prissättningen för de någorlunda insatta. Det är poängintjäningen för priset som var det intressanta här.

Toppen