Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Ett tips, så slipper du stressa/springa ihjäl dig som jag gjorde!
I BLL sker transfer genom bagagebanden, tullen, ut i avgångshallen och tillbaka in.
Jag landade 5min sent och velade fram och tillbaka innan jag ropade till tulltjänstemannen om vart jag skulle för transfer. När jag väl stressat igenom och kom till gaten igen så dröjde det säkert ytterligare 15min innan boarding startade.
(Ankommande & avgående separeras som på en del flygplatser, nästan som om man ankom icke-schengen)
Detta fungerade utmärkt, tackar!

Hoppas mina tips gjorde "något" åt ev. stress i BLL :)

Hoppas mina tips gjorde "något" åt ev. stress i BLL :)
Absolut, tack för det också!

Det blev samma väg som du beskrev och jag hann med god marginal. Såg bara till att vara av planet bland dom första och gå i rask takt. La inte ner alltför mycket tid på att leta annat, även om jag såg en väldigt trevligt dörr direkt till vänster när jag kommit in i ankommande gate, men som också tyvärr såg väldigt stängd ut.

Gjorde också så att jag mailade BLL innan och frågade om man verkligen inte kunde stanna airside på något vis. Det kunde man tydligen ibland men allt berodde på vilka ankomster och avgångar som pågick under aktuell tidpunkt, så man kunde aldrig vara säker på det i förhand. Om det går så ska man göra på följande vis, enligt "Driftsledern" på BLL: "When you leave the plane, and walk through the arrival hall, there is a door to the Tax Free area."

Oklart om det är samma dörr jag såg, tror inte det, men känns som man ska ha väldig otur om man inte ska hinna ut och in igen på vändande plan i vilket fall!

.. och ja, det är halva nöjet att lämna så lite som möjligt åt slumpen :)

Toppen