Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Ett tips, så slipper du stressa/springa ihjäl dig som jag gjorde!
I BLL sker transfer genom bagagebanden, tullen, ut i avgångshallen och tillbaka in.
Jag landade 5min sent och velade fram och tillbaka innan jag ropade till tulltjänstemannen om vart jag skulle för transfer. När jag väl stressat igenom och kom till gaten igen så dröjde det säkert ytterligare 15min innan boarding startade.
(Ankommande & avgående separeras som på en del flygplatser, nästan som om man ankom icke-schengen)
Detta fungerade utmärkt, tackar!

Hoppas mina tips gjorde "något" åt ev. stress i BLL :)

Hoppas mina tips gjorde "något" åt ev. stress i BLL :)
Absolut, tack för det också!

Det blev samma väg som du beskrev och jag hann med god marginal. Såg bara till att vara av planet bland dom första och gå i rask takt. La inte ner alltför mycket tid på att leta annat, även om jag såg en väldigt trevligt dörr direkt till vänster när jag kommit in i ankommande gate, men som också tyvärr såg väldigt stängd ut.

Gjorde också så att jag mailade BLL innan och frågade om man verkligen inte kunde stanna airside på något vis. Det kunde man tydligen ibland men allt berodde på vilka ankomster och avgångar som pågick under aktuell tidpunkt, så man kunde aldrig vara säker på det i förhand. Om det går så ska man göra på följande vis, enligt "Driftsledern" på BLL: "When you leave the plane, and walk through the arrival hall, there is a door to the Tax Free area."

Oklart om det är samma dörr jag såg, tror inte det, men känns som man ska ha väldig otur om man inte ska hinna ut och in igen på vändande plan i vilket fall!

.. och ja, det är halva nöjet att lämna så lite som möjligt åt slumpen :)

Om man bortser från världsläget går det att boka CPH-Dubai långt in på hösten/vintern för väldigt bra pris/poäng. Stämmer poängintjäningen för Dubai? Toppdestination för en mileagerun för poäng i sådana fall.

1774959109174.png

Last edited:
Om man bortser från världsläget går det att boka CPH-Dubai långt in på hösten/vintern för väldigt bra pris/poäng. Stämmer poängintjäningen för Dubai? Toppdestination för en mileagerun för poäng i sådana fall.

Visa bifogad bild 173986
Misstänker att dom bara kodat in för den första Longhaul-kategorin (SFO, Tokyo etc), men kommer troligtvis justeras till den lägsta (NYC, Boston) eller samma som Mumbai - om den ens kommer räknas som longhaul. Annars blir det väl som Beirut

Intressant tanke. Har aldrig utnyttjat någon Flex, får man tillbaka 100% om man avbokar? Vad det gäller poängen måste väl långa benet ge 12.000 nivåpoäng eftersom ARN-CPH ger 1.500?
1774962210126.png

Tack för tipset om Dubai, jag har inte varit där på 35 år och 2 månader :)
Så nu har vi bokat 3 biljetter i BC Flex under höstlovet och får hoppas att världsläget lugnar ner sig betydligt. Har inte hunnit kolla hotell men en snabb sökning så ser det ut att var väldigt humana priser, några tips?
Ursäkta att detta inte är en direkt MR hoppas på överseende.

Tack för tipset om Dubai, jag har inte varit där på 35 år och 2 månader :)
Så nu har vi bokat 3 biljetter i BC Flex under höstlovet och får hoppas att världsläget lugnar ner sig betydligt. Har inte hunnit kolla hotell men en snabb sökning så ser det ut att var väldigt humana priser, några tips?
Ursäkta att detta inte är en direkt MR hoppas på överseende.
Boka ett fullt flexibelt hotell också men det hade du kanske redan konstaterat. Hoppas verkligen att det har lugnat sig till dess

Toppen