Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Nu när hittade en resa så kom nästa fråga upp. Då kundservice är stängt frågade både Gemini och SAS AI och fick samma svar att man får 500 nivåpoäng per ben om man lägger till biobränsle. Men för mig låter detta lite för bra för att vara sant, någon här som vet?
I den allmänna informationen jag hittar på hemsidan står det bara 500 bonuspoäng....
Du får 500p per "modul" biobränsle du köper till.

Jag har resor, EuroBonus-shop, Projected MC/Amex Spend och Conscious Traveler som jag räknar med landar på cirka 38 000 nivåpoäng. Min kvalificeringsperiod stänger 31 augusti, så jag behöver ungefär 7–10k nivåpoäng till för att behålla Guld.

Ett alternativ är såklart en Plus T/R till NYC i sommar, men de ligger runt 8 000 kr och en USA-resa blir ju alltid dyr totalt sett, så jag är inte säker på att det är mest kostnadseffektivt per nivåpoäng.

Därför tänkte jag höra om någon har tips på bra mileage runs eller andra prisvärda upplägg med utgång från ARN för att samla ihop de sista nivåpoängen?
Gärna rutter som maximerar nivåpoäng per krona – t.ex. Europa-resor i Biz, segment-runs i Norden, eller specifika SkyTeam-partners som krediterar bra till EB.

Alla konkreta ruttförslag uppskattas!

Satt i helgen och tittade lite på MR men med typ 1 övernattning eller typ en heldag på destinationen så man får ut lite mer än bara poäng. Vad det gäller nivåpoäng för pengarna har jag svårt att hitta något i Europa kostar mindre än 0,80 kr/nivåpoäng. Då jag är dåligt insatt i detta så vet jag inte om det är bra eller dålig men känslan är ju att det inte är jättebra då man kan köpa poängen för 1kr/st. Detta var till Rom.
Är det någon som har bättre tips, längre resa kanske kan vara ok också? Är tyvärr inte med i julkalendern. Jag hade ju gärna velat hitta 10.000 nivåpoäng innan mitten på Maj pga av en status matchning jag vill hinna med då, det verkar dock som att jag får inse att det kanske inte är möjligt.

Så fort det går :) Oftast går det när normal check-in öppnar, men iaf CPH kan vara tjurigt om du passerar åt båda hållen. Då måste du passera CPH på utvägen innan du kan checka in på hemresan. Men det märker du.
Jag har råkat ut för detta nu att jag inte kan checka in hemresan online på ARN-OSL-CPH-BLL-CPH-OSL-ARN (samma biljett). Med 35 minuters vändning på BLL så hinner jag inte checka in där heller inom tidsgränsen för incheckning. Någon som varit med om liknande?
Lösa det i gate på CPH? Fråga i loungerna innan? Testa automaterna? Borde väl gå i appen när man har boardat planet CPH-BLL kanske enligt ovan, men jobbigt om det inte gör det. :)

Toppen