Har du läst vad jag har skrivit, det går inte att ringa och boka för de pris man får upp på Matrix? Det blir dubbelt så dyrt, minst. Har testat ringa två ggr, de vill inte sälja såna resor för samma pris som andra.Jag hade ringt SAS och bokat, men vill man absolut boka online så får man ju ta det som erbjuds...
Något åt det hållet, uppenbarligen så är de biljetter SAS säljer inte ok att routa så för det låga priset men via 3:e part så är dem det på nått sätt.Jo, men då har du väl försökt boka biljetter som inte tillåter den routing du försöker med? Om du har en tillåten routing så ska det gå...
Har funderat lite mer på skumma bokningar för intressanta milage runs... tex att flyga via random stad + Köpenhamn för att ta sig till tex göteborg. Brukar gå att hitta för någon 100-lapp mer än till GOT via arlanda.
Om man bokar en Multi city via tex United, får man det då på ett PNR eller blir det två, tex denna?
Visa bifogad bild 44550
som verkar gå att boka via United men inte av SAS direkt, men fråga är vad bokar man egentligen via "resebyrån" United.
EDIT: Fare basis verkar vara 2x ASERTY
betyder det att man får det på 2 PNR eller blir det en sammanhängande biljett?
Visa bifogad bild 44551
Det räknas som Open Jaw (Luleå-Bryssel, Bryssel-Göteborg).@agehall vad är det egentligen man bokar om man bokar en sån här via tex. United? Blir det ett PNR, dvs en sammanhängande resa
Via SAS så verkar det bara gå att boka som två separata.
Det är heller inte alls ovanligt att United visar biljetter i A-klass även när de inte går att boka (antingen på slutsåld eller någon annan regel). Då får man igenom bokningen men de lyckas inte biljetterna den. Det har hänt mig ett antal gånger när jag försökt använda United för att boka sådant som inte kommer upp på SAS.
Så innan biljetten faktiskt är utställd skulle jag inte vara så säker på att United kommer att fungera heller...
Japp. Men blir ibland intressant att förklara för deras kundtjänst varför man använt deras hemsida för att boka en inrikes open jaw i Sverige texDet där har drabbat mig med. Otroligt trist.
Det räknas som Open Jaw (Luleå-Bryssel, Bryssel-Göteborg).
Visa bifogad bild 45618
Open Jaw är tillåten med andra SAS fare inom Europa, därför går det att prissätta så här.
Eftersom priset från Göteborg är billigare än från Luleå, därför är det olika baspriser på utresan och på hemresan.
SAS webbsida har också enkel Multi-city bokning men den tillåter endast kombination av A-B // C-A, inte A-B, B-C.
Om A klass verkligen finns på de flygningarna, bör du kunna boka den hos SAS per telefon.