Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Budget?
Kolla Now or Never i morgon, Go-east eller det USA-erbjudande som finns på SAS sida nu. med en optiontown är du i hamn sedan.

Inte att förlita sig på.

Man kan ju boka en billig long haul och ansöka om OptionTown och samtidigt boka en ren MR i Plus inom Europa strax efter att man kommer hem från sin långa resa. Om OT går igenom så kan man boka av Plusresan, men man har samtidigt den som backup om man inte får OT.

Man kan ju boka en billig long haul och ansöka om OptionTown och samtidigt boka en ren MR i Plus inom Europa strax efter att man kommer hem från sin långa resa. Om OT går igenom så kan man boka av Plusresan, men man har samtidigt den som backup om man inte får OT.
Det är smart. Men också tidskrävande. Tänkte föreslå GOT-EWR med PrivatAir-kärran i Business men den kanske ligger utanför budget (ca. 15k).

Har funderat lite mer på skumma bokningar för intressanta milage runs... tex att flyga via random stad + Köpenhamn för att ta sig till tex göteborg. Brukar gå att hitta för någon 100-lapp mer än till GOT via arlanda.

Om man bokar en Multi city via tex United, får man det då på ett PNR eller blir det två, tex denna?

Screen Shot 2015-11-25 at 15.14.58.png

som verkar gå att boka via United men inte av SAS direkt, men fråga är vad bokar man egentligen via "resebyrån" United.

EDIT: Fare basis verkar vara 2x ASERTY
betyder det att man får det på 2 PNR eller blir det en sammanhängande biljett?

Screen Shot 2015-11-25 at 15.22.12.png

Last edited:
Hej

Är lite idefattig som den förste utryckte sig. Jag är 12250 poäng från EBD och tänkte att jag skulle kunna plocka in dem på något snabbt och billigt sätt innan jul gärna.

Bor i Göteborg.

Vänlige(n),
Joakim
Om du vill flyga long haul linjer, finns det några alternativ.

Göteborg-(SK)-Köpenhamn-(SQ)-Singapore T/R i Economy class (W klass)
250 + 6193 + 6193 + 250 = 12.886 poäng
ca 9.300 SEK inkl. skatter (minimum stay: stanna natten mellan lördag och

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Göteborg-(SK)-Stockholm-(CA)-Beijing-(CA)-Singapore T/R i Economy class (K klass)
500 + 6949 + 6949 + 500 = 14.898 poäng
ca 9.300 SEK inkl. skatter (minimum stay: 5 dagar)

Göteborg-(TK)-Istanbul-(TK)-Seoul T/R i Economy Comfort class (A klass)
6310 + 6310 = 12.620 poäng
ca 10.000 SEK inkl. skatter (minimum stay: 3 dagar)

Göteborg-(TK)-Istanbul-(TK)-New York T/R i Economy Comfort class (A klass)
6381 + 6381 = 12.762 poäng
ca 10.800 SEK inkl. skatter (minimum stay: 3 dagar)

Göteborg-(SK)-Stockholm/Köpenhamn-Shanghai, Hong Kong T/R i SAS Plus (P klass)
Shanghai, Hong Kong: 750 + 6000 + 6000 + 750 = 13.500 poäng
ca 11.800 SEK inkl. skatter (minimum stay: stanna natten mellan lördag och söndag)

Alla poäng är utan statusbonus och före avrundning.

Jag kommer att köra några MR flygningar i vår för att bli Diamant på SAS. Thai har kampanjpris i Q klass för 5400-5600 kr som ger 10400 poäng. Det är ganska bra pris per intjänad poäng. Thais flygtider är också ganska bra då man kan flyga hem natten mellan söndag och måndag för att hinna till jobbet om man inte bor allt för långt från Arlanda. Väljer man mellan Go på SAS och ekonomi på Thai så tror jag man får en angenämare flygning på Thai. Med angenäm menar jag förstås fri fika :)

Jag kommer att köra några MR flygningar i vår för att bli Diamant på SAS. Thai har kampanjpris i Q klass för 5400-5600 kr som ger 10400 poäng. Det är ganska bra pris per intjänad poäng. Thais flygtider är också ganska bra då man kan flyga hem natten mellan söndag och måndag för att hinna till jobbet om man inte bor allt för långt från Arlanda. Väljer man mellan Go på SAS och ekonomi på Thai så tror jag man får en angenämare flygning på Thai. Med angenäm menar jag förstås fri fika :)
Se till att boka i tid.:)
Detta kampanjpris (Fare basis: Q1MBBSEP) köpa senast datum är söndag 2015-NOV-29.

Kod:
Sales restrictions

VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 01APR 16 AND ON/BEFORE 23JUN 16.

Toppen