Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej alla!
Min intjäningsperiod går ut 30 sept. Har för tillfället 37 445 poäng. Har en tor resa BKK - CPH med Thai Airways bokad i Q klass denna period. Kommer det att räcka för att nå EBG/50K eller är det fortfarande bara runt 10 000 poäng för en sådan biljett?

Firman bytte tillbaka till Thai AIrways detta året till min stora besvikelse. Måste alltså satsa på Star Alliance igen :( (är Qatar Airways Platinum/OneWorld Emerald för tillfället).

Hej alla!
Min intjäningsperiod går ut 30 sept. Har för tillfället 37 445 poäng. Har en tor resa BKK - CPH med Thai Airways bokad i Q klass denna period. Kommer det att räcka för att nå EBG/50K eller är det fortfarande bara runt 10 000 poäng för en sådan biljett?

Firman bytte tillbaka till Thai AIrways detta året till min stora besvikelse. Måste alltså satsa på Star Alliance igen :( (är Qatar Airways Platinum/OneWorld Emerald för tillfället).

Q ska ge 100% intjäning
EuroBonus partners - Thai Airways Intl. - SAS

CPH-BKK verkar vara 5371 miles, så du borde få 5400x2=10800 miles för den resan, med andra ord ca 2000 poäng kort för att bli EBG.

Ok det var ju lite trist men tack för svaren. Får köpa en uppgradering ena vägen ser det ut som då jag inte har tid att göra några andra resor i den perioden.

Fast om du köper en uppgradering vid gate (Erbjuder Thai det?) får du verkligen poäng enligt den uppgraderade klassen? Eller menar du att uppgradera (boka om) biljetten innan avresa?

Fast om du köper en uppgradering vid gate (Erbjuder Thai det?) får du verkligen poäng enligt den uppgraderade klassen? Eller menar du att uppgradera (boka om) biljetten innan avresa?
Jag köpte uppgradering av en bonusbiljett en gång i Bangkok, i biljettkassan landside innan incheckning, och fick poäng för businessclass :)

Trodde man alltid fick poäng för den klass man uppgraderar till om man uppgraderar för pengar?
Kostar ju lika mycket om inte mer än om man hade bokat business från början på THAI.

Kanske passar bättre i tråden för betalda uppgraderingar, men vilken klass du får poäng för beror helt på vilket bolag du flyger med.

Har köpt uppgraderingar kontant två gånger i år. Med Ethiopian fick jag poäng för business, medan South African endast ger för ekonomi.

Hej.
Funderar på en snabbis till NCE (Nice) men tänkte pricka vändande flyg... Går att boka på SAS men hur stressigt blir det med 50min från planlagd landning till avgång. Aldrig varit på NCE tidigare men förstod att man landar "landside" och måste gå igenom security igen?

Någon som har erfarenhet?

Toppen