Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Är det någon som nyligen har gjort en MR till ALC & ATH? Funkar det att ta vändande flyg tillbaka?

Vi var en hel del som gjorde MR till Aten i somras med vändande plan, inga som helst problem, man hinner dessutom med ett kortare loungebesök om man önskar. Tar väl kanske 5-10 minuter att gå igenom innan man är vid säkerhetskontrollen igen (loungerna ligger dock innan säkerhetskontrollen).

Vi var en hel del som gjorde MR till Aten i somras med vändande plan, inga som helst problem, man hinner dessutom med ett kortare loungebesök om man önskar. Tar väl kanske 5-10 minuter att gå igenom innan man är vid säkerhetskontrollen igen (loungerna ligger dock innan säkerhetskontrollen).

Detta kan jag bekräftar. Både, A3 och LH lounge finns på samma ställe.
Dock hjälpa *G kort att ta fasttrack efter lounge besöket. Då prata vi typ 3 minuter från lounge vidare genom säkerhetskontollen.

Detta kan jag bekräftar. Både, A3 och LH lounge finns på samma ställe.
Dock hjälpa *G kort att ta fasttrack efter lounge besöket. Då prata vi typ 3 minuter från lounge vidare genom säkerhetskontollen.

För att få Fasttrack genom security måste det stämplas på boardingkortet. Stämpeln får man i loungen.

För att få Fasttrack genom security måste det stämplas på boardingkortet. Stämpeln får man i loungen.

Jag visade bara mitt boarding pass (iPhone) och A3 guldkortet...

Passerade i onsdags, reste i Y. Stämpeln är utbytt mot ett klistermärke och vid avsaknad av "vanligt" boarding card (iPhone Passbook även jag) var det bara att fästa detta på mobilen eller passet. Fungerade för mig och sällskapet. Och klistermärket fick jag behålla. Allt som allt gick det på under fem minuter från lounge till gate.

Toppen