Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Funderar på att köra en MR till NCE, någon som vet om man måste gå ut och igenom säkerhetskontrollen eller bara att hänga kvar i terminalen?
Välkommen hit alc!
Du hamnar på landside och måste gå igenom security. NCE är ingen gigantisk flygplats så det borde funka med MR.

Kan man köra vändande flyg till Umeå? Dvs bara gå av och gå på igen?

Ett litet förtydligande vad gäller UME (min hemmabas): Du ankommer LANDSIDE och måste gå genom säkerhetskontrollen igen. Det kan ta allt från 5-15 minuter, beroende på kö. Ofta när man landar och kommer in i terminalen efter att ha landat hör man SAS annonsera boarding, så du får hålla ett hyfsat tempo. Men det är görbart, helt klart.

Ett litet förtydligande vad gäller UME (min hemmabas): Du ankommer LANDSIDE och måste gå genom säkerhetskontrollen igen. Det kan ta allt från 5-15 minuter, beroende på kö. Ofta när man landar och kommer in i terminalen efter att ha landat hör man SAS annonsera boarding, så du får hålla ett hyfsat tempo. Men det är görbart, helt klart.

Helt rätt men går man bara på och inte irrar runt så går det bra både i Umeå och Skellefteå. :) Hämtat barn från den äldre generationen på det viset ett par gånger utan problem. SAS säljer ju också glatt tur och returbiljetter på dessa flyg så man borde ju få åka med!

Last edited:
Bokade precis en vecka på Gran Canaria för mig och familjen med SAS i mars nästa år. Tyckte priset var nästan anmärkningsvärt lågt och sett till poängutdelningen kanske det kan vara något för MR sugna resenärer?

Såg att det finns flyg ToR samma dag och man kan exempelvis köra 21 mars avgång ARN 10:25 och sedan vara tillbaka igen 23:10. Kostnad för Plusbiljetter är 2939 kr och ger 10 000 poäng (EBG)

Eller varför inte ta en natt i Las Palmas och åka hem på söndagen istället? Då kan du vara tillbaka i Stockholm 20:20

Ligger lite långt fram i tiden, men varför inte =)

Såg att det finns flyg ToR samma dag och man kan exempelvis köra 21 mars avgång ARN 10:25 och sedan vara tillbaka igen 23:10. Kostnad för Plusbiljetter är 2939 kr och ger 10 000 poäng (EBG)

Det är faktiskt nästan 1000 kr dyrare än de billigaste MR man kan göra för att få 10 000 poäng som EBG/EBD.

Fast och andra sidan, har aldrig varit där och det finns Radisson där. Dock lite dyrt att bo på det hotellet tycker jag.

Det är faktiskt nästan 1000 kr dyrare än de billigaste MR man kan göra för att få 10 000 poäng som EBG/EBD.

Oj då, jag får visst läsa på lite mer då. Tyckte det var sanslöst billiga biljetter men det är klart vi ska ju vara där en vecka. Är ju knappt att Ryanair kunde matcha dessa priser.

Men då vet jag om jag någon gång skulle behöva göra en MR

Halloj! Behöver hjälp med att hitta en MR för minimum 18900 poäng. Har inget problem med att resa bort en hel helg (fredag-söndag). Priset är det viktigaste, utan att ha några krav på vart jag reser. Behöver poängen innan februari. Vill så gärna ha Guld(silver just nu) till nästa år som kommer bli ett rejält "rese-år" :)

Toppen