Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Är det någon av er som vet någon annan bra flygplats än Prag, Aten eller Hamburg för att göra en smidig Mr ? Utresan är från Arlanda.

Som många andra tipsar om här är Spanien poppis. Det ger 4000 poäng / väg eller 5000 om EBG. Bättre det än 2000 för Hamburg men ungefär samma pris.

Har just bokat en MR GOT-PMI-GOT 6/8 och undrar hur det ser ut på flygplatsen i Palma de Mallorca. Måste man ut landside och gå in igen genom security eller är det bara att hänga kvar och vänta på att det är dags att boarda för hemresan?

Last edited:
Har just bokat en MR GOT-PMI-GOT 6/8 och undrar hur det ser ut på flygplatsen i Palma de Mallorca. Måste man ut landside och gå in igen genom security eller är det bara att hänga kvar och vänta på att det är dags att boarda för hemresan?
Gjorde denna för ett par månader sedan. Supersmidigt - gå av planet, till loungen (Sala), gå tillbaka till gate, boarda.

Mikael64, jag kan rekommendera Malaga (AGP). Likt PMI är den busenkel och det finns riktigt billiga priser att hitta (2032:- i Plus GOT-AGP-GOT för egen del, som exempel.)

Skall testa BCN 8/8. Håller tummarna för att det är smidigt där med (är vad jag hört iaf), samt att man slipper runway incursions.....

Tackar för infon!

Man borde kanske försöka samla ihop information om hur smidigt det funkar att åka tillbaks med vändande plan på olika MR-vänliga destinationer :)

Gjorde denna för ett par månader sedan. Supersmidigt - gå av planet, till loungen (Sala), gå tillbaka till gate, boarda.

Mikael64, jag kan rekommendera Malaga (AGP). Likt PMI är den busenkel och det finns riktigt billiga priser att hitta (2032:- i Plus GOT-AGP-GOT för egen del, som exempel.)

Skall testa BCN 8/8. Håller tummarna för att det är smidigt där med (är vad jag hört iaf), samt att man slipper runway incursions.....

Malaga är klockren 2.100 Nok 5sep....10 000p/ebg

..

Dessutom har dom en billig taxfree i Malaga som snabbt hinner handla i. Tyvärr får man offra en hel dag med 4+4 tim i flygplanet i nya Plus som inte är speciellt bekväm om man inte får SB. Maten är heller inget att se fram emot. Men är man flygtokig så kan det vara en variant.

Behöver köra en MR innan sista juli för att få EBG. Behöver enbart 1500 poäng. Lågt pris viktigare än upplevelse. Tips?

Behöver köra en MR innan sista juli för att få EBG. Behöver enbart 1500 poäng. Lågt pris viktigare än upplevelse. Tips?

Inrikes tur och retur med plus ena vägen. Tex första flyget till Umeå den 15e med plus på vändande plan ca 1500kr. Enkelt och snabbt men kanske inte billigast, eller?

Funderar på att köra en MR till NCE, någon som vet om man måste gå ut och igenom säkerhetskontrollen eller bara att hänga kvar i terminalen?

Toppen