Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Det är ju ändå lite coolt att bli Diamond på ungdomsbiljetter. "Här kommer en fattig student" - men ack så fel...
Jeg reiser med ungdomsbillett på alt innenriks og europa som ikke er Mileage Runs (som går i Plus), og når det er skrankeinnsjekk får jeg av og til smårare blikk pga min alder og mitt gullkort. Er ikke så mange på youth fare med status har jeg inntrykk av. :p

Husker i CPH loungen til SAS at jeg fikk et litt rart blikk når jeg spurte om oppgradering til Biz og hun damen så at jeg var 19 år og med gullkort, og reiste (alene) til Washington med 50 timers opphold på en kombinert helgetur/MR.

Något som har flugit med Widerøe och vet hur mycket poäng det ger (ungefärligt)?

De har Norge Rundt-billetten i 14 dagar för 3,975 NOK i sommar, vilket ger obegränsat med resor. Jag chattade med deras support och fick intygat att varje flight ger EB-poäng men tydligen bara på vissa sträckor. Som jag förstår av villkoren så inkluderas även deras egna internationella flighter (från bl a Stockholm).

Tanken slog mig att lägga några dagar på detta för mileage runs. Är det ens möjligt...? Man får tydligen bara åka samma sträcka två gånger exempelvis.

Något som har flugit med Widerøe och vet hur mycket poäng det ger (ungefärligt)?

De har Norge Rundt-billetten i 14 dagar för 3,975 NOK i sommar, vilket ger obegränsat med resor. Jag chattade med deras support och fick intygat att varje flight ger EB-poäng men tydligen bara på vissa sträckor. Som jag förstår av villkoren så inkluderas även deras egna internationella flighter (från bl a Stockholm).

Tanken slog mig att lägga några dagar på detta för mileage runs. Är det ens möjligt...? Man får tydligen bara åka samma sträcka två gånger exempelvis.

Välkommen till BusinessClass, Meazza!
Det finns en tråd om detta. http://www.businessclass.se/forum/s...-med-wideroe-pa-norge-inrikes-flygningar.html

Hej alla!

Någon som har lust att ge mig ett tips? :) Jag borde säkert kunnat hitta detta svar själv, så jag ber om ursäkt i förväg...

Men i alla fall: Tack vare diverse jobbresor så kommer jag i början av augusti ha fått ihop runt 39 500 poäng av 50 000 behövda för Guld-medlemskap.
Vad är ert bästa tips att boka för att få ihop dessa sista 10 000 poäng? Om man ska tänka någorlunda ekonomiskt. Datum/tider osv spelar ingen rolls alls, jag kan flyga närsomhelst/varsomhelst - ifrån Stockholm.
Tack på förhand!

Hej alla!

Någon som har lust att ge mig ett tips? :) Jag borde säkert kunnat hitta detta svar själv, så jag ber om ursäkt i förväg...

Men i alla fall: Tack vare diverse jobbresor så kommer jag i början av augusti ha fått ihop runt 39 500 poäng av 50 000 behövda för Guld-medlemskap.
Vad är ert bästa tips att boka för att få ihop dessa sista 10 000 poäng? Om man ska tänka någorlunda ekonomiskt. Datum/tider osv spelar ingen rolls alls, jag kan flyga närsomhelst/varsomhelst - ifrån Stockholm.
Tack på förhand!

Kika på Spanien... Barcelona, Palma de Mallorca, Alicante, Madrid... 10,000 poäng för en tur och retur i Plus och finns från ca 2000 kronor och uppåt :)

Edit: 10,000 om man är guld... annars 8,000 eller så.

Last edited:
Hej alla!

Tack på förhand!

En studs i Aten via Köpenhamn skulle ge dig 10 000 poäng rakt av, om du bokar i Plus. Brukar kunna hittas till bra pris.
Har du redan EBG och ska återkvalificera så räcker det att ta direktflyget till Aten, då det med guldbonusen inräknad också ger
10 000 poäng.
Ett annat bra MR-mål som ger bra poängutdelning är Spanien.

Kika på Spanien... Barcelona, Palma de Mallorca, Alicante, Madrid... 10,000 poäng för en tur och retur i Plus och finns från ca 2000 kronor och uppåt :)

Ja, du sa det, Jan :) Uten guld kan man reise til Spanien via Københamn, det vil gi 10,000 poeng tur och retur.
(Eller via Oslo, det kan være STOR forskjell i pris!)
Lycka till med ditt MR til Guld!! :)

Attraktiva priser till Spanien i PLUS. ARN-ALC/AGP för 2104kr. Med andra ord bör 10 sådana resor räcka till ett EB Diamond, förutsatt att man har EBG från början. Hur pass flexibla är SAS med statusmatchningar till EBG om man redan kan uppvisa kommande bokningar? Tänkte mest så att man kunde dra nytta av 25% bonusen redan från början.

Stort tack Jan, precis vad jag behövde! Blev 9 000 poäng när jag gick in och testade något, blir förmodligen att boka så småningom! De sista 1000 poängen räknar jag med trillar in på något sätt.

EDIT: Oj, jag såg först nu att massa andra svarat också! :)
Jättetack för alla bra tips och lyckönskningar! Känns som att detta kommer lösa sig utan problem :)

Last edited:
Toppen