Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hur ser det ut på sas, måste man faktiskt borda planet för att få baspoängen? Eller fungerar det att boka, checka in och helt strunta i att gå ombord?

Hur ser det ut på sas, måste man faktiskt borda planet för att få baspoängen? Eller fungerar det att boka, checka in och helt strunta i att gå ombord?

Det är en ganska vanlig fråga här på forumet och svaret är alltid detsamma. Du får baspoäng endast om du faktiskt flyger.

http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/1252-eurobonus-poaeng-kvalificerande-flygningar-utan-att-flyga.html
http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/3685-fa-eurobonus-poaeng-foer-betald-biljett-utan-att-flyga.html

Edit: Detta är förmodligen den fråga som man snabbast får svar på. Många svar dessutom, och alltid samma svar.

Last edited:
Attraktiva priser till Spanien i PLUS. ARN-ALC/AGP för 2104kr. Med andra ord bör 10 sådana resor räcka till ett EB Diamond, förutsatt att man har EBG från början.
Är sugen på Arlanda-Alicante sön 9 nov, 2104 kr vilket ger 10000 baspoäng.

Nån mer som vill hjälpa till att dricka upp det luxemburgska bubblet?

Är sugen på Arlanda-Alicante sön 9 nov, 2104 kr vilket ger 10000 baspoäng.

Nån mer som vill hjälpa till att dricka upp det luxemburgska bubblet?

Jag tänkte boka några SAS Plus till dessa priser nu efter midnatt när brytpunkten på Amex har varit.
Får se vilka datum det blir.

Det finns riktigt många dagar ARN-ALC i november för 2100 kronor för de som är intresserade.
Själv slog man till på en MR weekend 18-19 oktober
AVBOKAD: 18/10 ARN-ALC-ARN SK Plus
AVBOKAD: 19/10 ARN-MAD-ARN SK Plus

Totalt pris ca 4300 kronor.
Någon mer som är på? Utresa 11:00 och 13:40 så inga ohumant tidiga mornar.

EDIT: Jag ändrade mig och avbokade dessa 2 MR, passa bättre i november med tanke på jobbet.

Last edited:
9 nov ARN ALC låter faktiskt riktigt trevligt, men jag får avvakta en liten stund innan jag bestämmer mig.
Har några Tokyo resor planerade och jag tror att jag kommer att vara i Tokyo även den helgen.

Toppen