Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Takk for info!
Passer best for min del nå, og trenger max grunnpoeng, derfor via CPH for en relativt billig penge.

Denne doblingen/triplingen gjelder vel ikke grunnpoeng, såvidt jeg skjønner.
Ole H.
PS: God tur x flere!

När jag var där i fredags och vände så var det absolut inga problem att hinna runt och igenom säkerhetskontrollen. Iofs letade jag inte upp någon lounge men hade säkert 20min till godo innan jag gick ombord igen.

ATH har det ovanliga upplägget med säkerhetskontroll precis före gaten, dvs efter såväl loungsområde som transfer. Dock är min upplevelse att man har många stationer öppna och kontrollen går snabbare och smidigare än på så gott som alla flygplatser. Har man redan EBG kan man få Fast Track genom ett besök i LH-loungen (varje gång jag varit där har man lustigt nog kollat Fast track-statusen först EFTER att man passerat kontrollen...)

Takk for info!
Passer best for min del nå, og trenger max grunnpoeng, derfor via CPH for en relativt billig penge.

Denne doblingen/triplingen gjelder vel ikke grunnpoeng, såvidt jeg skjønner.
Ole H.
PS: God tur x flere!
Nei, de ekstra poengene man får er nettopp det - ekstrapoeng, altså ikke kvalifiserende poeng. Men likeså er de brukbare EB-poeng, og doble poeng på en slik reise, utgjør lett 25% ekstra av oppgraderingen til C på langdistanse, eller en ekstra t/r reise innenlands.

Selv reiser jeg på MR tre ganger til ATH (og med det fullfører EB-challenge for 60k ekstrapoeng) for å
1) Få de 25k poengene jeg mangler på diamant
2) Få nok EB-poeng til en tur i F t/r USA

Någon som vet hur det är att göra en MR till BCN? Måste man gå ut och in igen, transfer, vända i gaten?

Loungen låg under bottennivån, inte direkt något att hänga i granen. I övrigt gick resan bra, kaptenen kom och skakade hand med mig och mry för att vi körde en turn-around. Det blev ett antal bubbel, GT, m.m.. hoppas du hade det bra i Madrid!

Stort att kaptenen kom fram och hälsa! Jag har haft en fin helg, ett par intensivt kaloririka dagar, tror det har varit 20 grader varmare än hemma i Sthlm. Tack för infon om loungen, då ska jag prioritera hotellpoolen denna förmiddag innan flyget mot LHR via CPH.

Jag kan väl säga att jag tycker loungen är rätt ok ändå. Det finns kakor, mackor och sprit i den ju :)

Toppen