Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tamas

Medlem
Erfarenhetmässigt brukar man *inte* få kampanj poäng typ den nuvarande dubbla status kampanjen om man blir ombokad. Man kan få normala poäng om den ombonade rutten get mindre än man skulle ha fått, men inte kampanjpoöngen.
Tack, då kommer jag absolut kämpa för ett SK flight om det blir ombokning. Onödigt spänning inför resan :)
 
Erfarenhetmässigt brukar man *inte* få kampanj poäng typ den nuvarande dubbla status kampanjen om man blir ombokad. Man kan få normala poäng om den ombonade rutten get mindre än man skulle ha fått, men inte kampanjpoöngen.
Jag fick kampanjpoängen vid förra årets 4x kampanj när mitt SK flyg BRU-CPH-ARN blev inställt och jag ombokad med LH till BRU-MUC-ARN.
Skickade epost till SAS eurobonus och de fixade det snyggt. Tog ca 1 månad.
 

JacobGBG

Medlem
Ser att det finns ARN-CPH-BER som landar 09:25, ni som gjort denna tidigare, hinner man med returen 10:05? 40 min känns som tillräckligt för berlin?

Vi hade en stark rekommendation att ej göra detta i just denna tråd då någon medlem hade åkt på bussgate. Jag har tidigare bokat GOT-ARN-BER/BER-ARN-GOT men bokat om detta utifrån den erfarenheten. Tyvärr innebär det ca 4h på BER men jag tar den smällen för att ha sinnesfriden och slippa riskera en dyr ny biljett. Som tur är så är BER rätt fräscht och nya Senatorloungen längst ut mot startbanan är mycket trevlig.
 

mha321

Medlem
Ja, det är lite intressant om de andra som inte fått poängen har försökt lösa det aktivt eller inte?
I mitt fall gjorde jag det men det handlade om att kontakta kundtjänst såklart. Fick i båda fallen tydliga besked om att nej, bara vanliga poäng, men de poängen fixade de snabbt.

Men det är ju kundtjänst så en annan medarbetare kanske hade gett ett annat resultat. Jag hade inget skriande behov av kampanj poängen så jag orkade inte tjafsa om det och hålla på och ringa flera gånger och så.
 

Skyway

Medlem
Jag behöver 13000 poäng. Jag är i Phuket (HKT).

Jag behöver göra en resa innan 8 feb.

Några förslag på resor? Business är att fördra.

Det vore härligt att resa till Singapore men avståndet är nog lite kort.
 
Toppen