Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

FilipJ

Medlem
Jag letar efter ett tidseffektivtsätt att dra in ytterligare 15000 eurobonus poäng (30000 med x2) innan den sista februari.

Har tittat lite på t&r usai business, men svårt att hitta bra priser. Något som har tips på roliga alternativ?
Går såklart att kuska runt intra-europe, men är lite ledsen över servicen där, även om det blir lättare när man fikat.

Budget relativt generös efter vouchers för missad anslutning på senaste resan.
Utgår du från ARN?
 
Bygg en multi-city med Google Flights eller annan OTA.

E.g.:
Visa bifogad bild 137490

Ta priset med en nypa salt, jag har inte klickat igenom, OTA kan vara luriga med att lägga till saker innan du kommer till betalning.
Altså varför såj jag inte denna tidigare, helt i min smak. Nu kan jag inte hitta den eller likande
MR sökningar är inte riktigt min grej. Någon som har förslag på en likande denna från ARN
 

Tamas

Medlem
Feb 7 och 14
ARN-OSL-ZRH och tillbaka antingen direkt eller via OSL. Har inte grävt längre, kanske går att få till ett till byte i CPH.

Andra jag hittade den 7/2 var att köpa en ARN-OSL-ARN, tidigast och senaste kärra på dagen och baka in en OSL-CPH-HEL-ARN-OSL under dagen. Det är inte så bra tilldelning på positioneringen bara. Men ger 12 segment också om nån är intresserad av det.
 

Philip G

Medlem
Sitter och funderar på om jag ska utföra min första MR någonsin för att bevara EBG, men lite osäker på vart jag ska börja. Har nu 23k intjänat, så kvar för att bevara är 22k om jag förstått saken rätt? Har fram till 31 juli på mig, och det lär bli några jobbresor inom norden fram tills dess som jag kan buda upp till plus, men det är osäkert vad detta kommer generera. Tänker att om jag drar in 10k via jobbet fram till juli så är det ju bara ett litet grodhopp upp till 45.

Har forumet några bra idéer på vad man skulle kunna göra i mitt fall? Ska man avvakta och se eller är det lönt att ta T&R till AMS eller något liknande som ovan förslag? Kikade lite på biljetter men oavsett hur jag vrider och vänder på det ser det ut som att det åtminstone kommer att kosta >10k(?)
 

JacobGBG

Medlem
Sitter och funderar på om jag ska utföra min första MR någonsin för att bevara EBG, men lite osäker på vart jag ska börja. Har nu 23k intjänat, så kvar för att bevara är 22k om jag förstått saken rätt? Har fram till 31 juli på mig, och det lär bli några jobbresor inom norden fram tills dess som jag kan buda upp till plus, men det är osäkert vad detta kommer generera. Tänker att om jag drar in 10k via jobbet fram till juli så är det ju bara ett litet grodhopp upp till 45.

Har forumet några bra idéer på vad man skulle kunna göra i mitt fall? Ska man avvakta och se eller är det lönt att ta T&R till AMS eller något liknande som ovan förslag? Kikade lite på biljetter men oavsett hur jag vrider och vänder på det ser det ut som att det åtminstone kommer att kosta >10k(?)

Som så många andra av oss så kan du få till en en-dagare till Berlin via CPH i Plus och dra in lite drygt 10k p.
 

Tamas

Medlem
Sitter och funderar på om jag ska utföra min första MR någonsin för att bevara EBG, men lite osäker på vart jag ska börja. Har nu 23k intjänat, så kvar för att bevara är 22k om jag förstått saken rätt? Har fram till 31 juli på mig, och det lär bli några jobbresor inom norden fram tills dess som jag kan buda upp till plus, men det är osäkert vad detta kommer generera. Tänker att om jag drar in 10k via jobbet fram till juli så är det ju bara ett litet grodhopp upp till 45.

Har forumet några bra idéer på vad man skulle kunna göra i mitt fall? Ska man avvakta och se eller är det lönt att ta T&R till AMS eller något liknande som ovan förslag? Kikade lite på biljetter men oavsett hur jag vrider och vänder på det ser det ut som att det åtminstone kommer att kosta >10k(?)
se till att göra MR innan slutet av februari, då får du dubbla statuspoäng
 
Toppen