Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tamas

Medlem
Jag leker med tanken att SK943 imorgon är inställd (efter @palmen påpekade att SE-RSD är kvar i Chicago), då blir det ingen SK fly CPH-ORD. Såklart finns andra *A alternativ men syftet är väl poängjagandet så det är viktigt att man kommer med SK flyg.

CPH-IAD ger lika mycket poäng som CPH-ORD så CPH-IAD-ORD är ett bra alternativ.
Men ännu bättra vore att byta till CPH-LAX-ORD istället, därmed tjäna ännu mer poäng? Kanske missar natten i Chicago, men kan vara en natt i LA istället och en bra slant mer poäng. Är det teoretiskt möjligt, med reservation vad agenterna på GOT eller CPH är villiga att göra...

1674210167503.png
 

palmen

Moderator
Jag leker med tanken att SK943 imorgon är inställd (efter @palmen påpekade att SE-RSD är kvar i Chicago), då blir det ingen SK fly CPH-ORD. Såklart finns andra *A alternativ men syftet är väl poängjagandet så det är viktigt att man kommer med SK flyg.

CPH-IAD ger lika mycket poäng som CPH-ORD så CPH-IAD-ORD är ett bra alternativ.
Men ännu bättra vore att byta till CPH-LAX-ORD istället, därmed tjäna ännu mer poäng? Kanske missar natten i Chicago, men kan vara en natt i LA istället och en bra slant mer poäng. Är det teoretiskt möjligt, med reservation vad agenterna på GOT eller CPH är villiga att göra...

Visa bifogad bild 138198
Högst troligt kommer de skicka dig via ARN imorgon bitti, eller låta dig flyga på söndag. De kommer inte vilja flyga dig via andra städer i USA.
Tänk också på att flyger du plus via LAX så blir connection inrikes i ekonomi. Det hade jag iaf undvikit alla dagar i veckan.

Om det nu blir inställt imorgon är det alltid bra att vara förberedd med alternativ på hur man vill åka så kan service center ofta boka detta om det är rimligt, alternativt att man redan idag vet vad de kommer göra så kan man ringa supporten.

Jag skulle inte lägga allt för mycket tid på detta nu utan se hur saker utvecklas först. SAS vet ju om när de tror att flygplanet kommer vara i drift igen, och de kommer planera utifrån det och göra eventuella ändringar.
 

Tamas

Medlem
Och vid missat flyg antar jag att man ej blir ombokad till kvällens avgång utan får köpa ny biljett? :)
Inte, för att boka på sas.se behöver du minst 1 timme mellan flyg, som betyder att du kan inte boka dem som ToR biljett, och olika PNR får du ingen garanti.
Hitta något annat som går att boka som samma biljett eller med tillräckligt bytestid.
 

airac

Medlem
Jag leker med tanken att SK943 imorgon är inställd (efter @palmen påpekade att SE-RSD är kvar i Chicago), då blir det ingen SK fly CPH-ORD. Såklart finns andra *A alternativ men syftet är väl poängjagandet så det är viktigt att man kommer med SK flyg.

CPH-IAD ger lika mycket poäng som CPH-ORD så CPH-IAD-ORD är ett bra alternativ.
Men ännu bättra vore att byta till CPH-LAX-ORD istället, därmed tjäna ännu mer poäng? Kanske missar natten i Chicago, men kan vara en natt i LA istället och en bra slant mer poäng. Är det teoretiskt möjligt, med reservation vad agenterna på GOT eller CPH är villiga att göra...

Visa bifogad bild 138198
Poängen spelar ingen roll. Du ska efteråt få poäng för originalrutten, om du blir ombokad och får färre poäng. Blir du ombokad och får fler poäng, t.ex pga högre bokningsklass, så tackar man tyst för sig själv.
 

Tamas

Medlem
Poängen spelar ingen roll. Du ska efteråt få poäng för originalrutten, om du blir ombokad och får färre poäng. Blir du ombokad och får fler poäng, t.ex pga högre bokningsklass, så tackar man tyst för sig själv.
Jag vill bara slippa strulet med dubbla poäng osv... men det är lättande ändå att iaf reglerna är på min sida.
 

mha321

Medlem
Erfarenhetmässigt brukar man *inte* få kampanj poäng typ den nuvarande dubbla status kampanjen om man blir ombokad. Man kan få normala poäng om den ombonade rutten get mindre än man skulle ha fått, men inte kampanjpoöngen.
 
Toppen