Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Storguten

Medlem
Nån som har tips på ett bra resmål som ger bra med poäng om man utgår från Arlanda inom Europa? Jag är sent ute och behöver 14000 poäng under Februari, så jag lär behöva lägga två helger helger på att resa.
ARN-GDN den 4/2-5/2 i +Pro generar 6900 poäng x 2 = 13800. Om du är EBG lr högre så tjänar du 17250. Pris runt 8600 kr. + övernattning och detta på endast en helg :)
 

majoren

Medlem
Den klassiska rutten ARN-CPH-BRU-OSL-ARN är aldrig fel. 5000 x 2 poäng. (6250 x 2 för EBG och EBD). Vissa dagar är den väldigt tidseffektiv. Så kan du resa ut 1325 och vara tillbaka 2240. Just tillBryssel är också priserna låga.
 

JacobGBG

Medlem
Som en datapunkt på frågan om att åka med vändande plan i Berlin så gick jag på rådet att inte göra det och väntar nu 4h i Tegel loungen

Vid ankomst fick vi bussgate, avsläppt vid s01, vände mot transfer (typ ensam om detta på ett fullsatt plan), och kom ut vid gate b06 där planet tillbaka gick från gate b25. Så jag hade med ca 15min marginal fått kunnat ta mig tillbaka och varit åter på GOT till 15.30 istället för 22.30 (dock med en leg mindre). Men men, nu slapp jag gå och känna mig orolig hela morgonen och ingen garanti att det gått lika smidigt en annan dag.
 

kf7j

Ny medlem
Någon som testat vändade plan i BGO? Risk för bussgate? Skippar helst 4 timmar på plats innan hemfärd om jag inte behöver...

För övrigt verkar HEL-ARN-CPH-WAW-CPH-ARN-HEL vara en bra deal under feb. 6400 SEK i Plus Pro 27-28/2 för 4000x2 statuspoäng (=20000p ToR med kampanj och EBG/D), 32 öre/poäng
 
Min flickvän bor i Stockholm. Hun trenger 8000 Aegean tier points (tilsvarer EB-grunnpoeng) for å fornye sin gullstatus.
SAS Plus gir 150% av distansen, minimum 750 poeng per flight.
Hun kan evt. også kjøpe 1000 poeng til ca. 1000kr, opp til 3000 poeng totalt.
Hun kan bare reise i helgene, men hun kan godt fordele det hele over to helger. Har dere noen forslag til hva hun kan booke? Hun må reise før april.
Takk på forhånd!
 

Tomas E

Medlem
Min flickvän bor i Stockholm. Hun trenger 8000 Aegean tier points (tilsvarer EB-grunnpoeng) for å fornye sin gullstatus.
SAS Plus gir 150% av distansen, minimum 750 poeng per flight.
Hun kan evt. også kjøpe 1000 poeng til ca. 1000kr, opp til 3000 poeng totalt.
Hun kan bare reise i helgene, men hun kan godt fordele det hele over to helger. Har dere noen forslag til hva hun kan booke? Hun må reise før april.
Takk på forhånd!
Så din flickvän behöver alltså flyga långt med SAS Plus och har inte så mycket nytta av att taktisera med flera byten? Vill man riva av det med en enda helgflight behöver det alltså vara en sträcka på minst 8000 / 2 / 1,5 miles = 2667 miles per väg. Då är det nog Kanarieöarna t.o.r. som är det rimligaste alternativet. ARN-LPA är 2695 mi, ARN-TFS 2720 mi. (Tänker man sig att flyga halva avståndet x2, minst 1333 mi, hamnar man ändå rätt långt söderut i Europa.)
Det finns rimligt prissatta Plus-biljetter till LPA/TFS en del lördagar i mars och april. Tyvärr är hemresorna på söndagarna ganska mycket dyrare. Om det går att trots allt "offra" en måndag går det att ta sig hem billigare med TAP i business (ser ut att ge 200% intjäning till Aegean) en del söndagar direkt efter en billig SAS-lördag, men då blir det en natt i LIS och återkomst till ARN först 1315 på måndagen.

Eftersom TAP business ger bra intjäning, kan det kanske gå att pussla ihop en triangelresa under en helg: ARN-LIS-XXX med TAP i business (ARN-LIS är 1865 mi = ca 3730 poäng) och sedan XXX-ARN med SAS i Plus. Tyvärr har jag inga konkreta förslag på XXX eller datum för att få ett rimligt pris.
 

palmen

Moderator
Min flickvän bor i Stockholm. Hun trenger 8000 Aegean tier points (tilsvarer EB-grunnpoeng) for å fornye sin gullstatus.
SAS Plus gir 150% av distansen, minimum 750 poeng per flight.
Hun kan evt. også kjøpe 1000 poeng til ca. 1000kr, opp til 3000 poeng totalt.
Hun kan bare reise i helgene, men hun kan godt fordele det hele over to helger. Har dere noen forslag til hva hun kan booke? Hun må reise før april.
Takk på forhånd!
Titta vilka möjligheter som finns till LPA/ALC/AGP, går många flighter dit och går att åka över en helg utan problem. Har dock inte tittat priset.

Annars är det ju helt ok priser nu till USA som skulle kunna vara möjligt till EWR/ORD, utresa lördag och hem söndag kväll och tillbaka måndag morgon på Arlanda vid 7-tiden.
 
Toppen