Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Kan funka, men frågan är om det blir kostnadseffektivt. Du borde få ca 22k för en R/T CPH-SFO och sedan är frågan vad du skrapar ihop på resten.

Vet inte om detta är en nyhet, men jag hittade den här länken på FT. Nu kan man för första gången köpa baspoäng, eller iallafall konvertera från extrapoäng. Kursen är minst sagt dålig dock, 15 extrapoäng för 1 baspoäng.
Så om man tex vill köpa 2000 baspoäng så måste man ha 30000 extrapoäng som kostar 1000€, vilket ger 4,50 kr/p. Kvalificerar knappt som en intressant mileage run mao :)

SAS EuroBonus Shop: Buy 5 000 Basic Points

Fick en stund över idag och gjorde en sammanställning över SAS destinationer inom Europa, från ARN. Det jag ville få fram var vilka destinationer som dels ger flest poäng/segment per krona och dels poäng mest per minut flygtid. Har gjort alla sökningar på priser idag 30JAN13 för flighter nu fram till april 2013 ungefär, så priserna varierar såklart, men man ser klart vilka som är bäst ju nu.

Desto grönare i kolumnerna H-O, desto bättre. Som ses är Berlin favorit för poäng/minut medans Geneve ligger bra till för den som vill ha många poäng/krona.

Byte betyder flight via CPH/OSL. Tid minuter räknar jag endast angiven flygtid, vid flyg med byte räknas även transfertid på CPH/OSL (Allt enligt sas.se). N/A betyder att antingen inga flighter finns, eller att det är på tok för dyrt för att räkna som ett altenativ. Alla priser är i Eco, och en förutsättning är att det går att flyga t/r samma dag. Poängen är exkl. ev. silver/guld-bonus. Som exempel inom Skandinavien har jag tagit MMX som var det billigaste jag hittade vid snabb sökning.

Tänkte att detta kanske kan hjälpa någon som behöver några snabba poäng eller segment! (och inte vill spendera mer tid än nödvändigt)

Milage SK 130130.C.jpg

Efter ett 6månaders utlandsarbete utan flygningar sitter jag lite på pottkanten, i vanliga fall hade jag återkvalat till EBG på segment men nu är det illa. Februari på mig. Segment är att glömma då jag inte har många alls denna period, vad skulle kunna ge flest poäng för en budget på >20kkr med så FÅ resor som möjligt ? Fick ju matchat till FlyingBlue Guld så det är ju en trygghet i sig då vi oftast får välja mellan *A eller Skyteam när vi ska till/från jobb men alltid skönt att ha status i två allianser? tips?

Efter ett 6månaders utlandsarbete utan flygningar sitter jag lite på pottkanten, i vanliga fall hade jag återkvalat till EBG på segment men nu är det illa. Februari på mig. Segment är att glömma då jag inte har många alls denna period, vad skulle kunna ge flest poäng för en budget på >20kkr med så FÅ resor som möjligt ? Fick ju matchat till FlyingBlue Guld så det är ju en trygghet i sig då vi oftast får välja mellan *A eller Skyteam när vi ska till/från jobb men alltid skönt att ha status i två allianser? tips?

Hej, här har du svaret, se mitt inlägg #214 där: http://www.businessclass.se/sas-eur...enis-reunion-baspoaeng-trad-6.html#post113540

:)

Resestopp på jobbet gör att EBG-planerna för nästa år går om intet om jag inte gör en insats :=) saknar 15000 poäng. Funderar på en ARN-NRT ToR i Eco en helg i april, den ger 15500poäng för 5640:- det är väl en hygglig deal?
Ska resa en del privat longhaul med famlijen (och med SAS) under nästa period så EBG skulle vara lite trevligt.

Funderar på en ARN-NRT ToR i Eco en helg i april, den ger 15500poäng för 5640:- det är väl en hygglig deal?

Pja, det tycker jag nog att det är. 2.75 baspoäng per krona, bättre än du hittar inom europa just nu. Sen är det väl en fråga om tycker och smak, att antingen flyga 3-4 resor i europa eller en longhaul. Man hinner ju jobba upp rätt mycket träsmak i Eco till Tokyo, men å andra sidan behövder du ju bara En resa.

Hej,

Har tänkt mig en kombinerad familjesemester/mileage run i slutet av maj (mitt år går ut 31/5) Fattas i dagsläget 7300 poäng och har tänkt resa cph-sfo-ewr-cph utresa runt 18/5 och flighten mellan sfo-ewr den 30/5 och sen hemresa den 9/6. Risken är ju överhängande att inrikes flighten med United inte hinner blir registrerad förän efter den 31/5 kommer det fortfarande räknas till föregående års intjäning? Någon som har erfarenhet av att ändra status mitt i en resa och vet om jag skulle få min nya statusperks på sista resan 9/6 trots att jag inte hunnit få något nytt kort (förutsatt att poängen är registrerade då)

Toppen