Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Får man poäng för resorna i en jorden runt biljett?

Åkte på en RTW i C (bokades i D-klass) för ett par år sedan och drog in ca 56.000 EB-poäng, så ja du får poäng.
Dock vet jag inte vad en RTW i Economy genererar då jag inte vet vilken bokningsklass den är i.

Hej,
Hur får jag en resa till Perth för rimligt pris och som ger en hel del poäng?
Har dessvärre inte hittat några genomgående biljetter som tillåter någon särskilt intressant routing. Om vi håller oss till economy så är det bästa jag hittat Singapore Airlines via London och Singapore. Man kan då resa med SAS till London för att maximera poängintjäningen.

ARN-LHR t/r ger 2500 poäng inkl EBG-bonus.
LHR-SIN-PER t/r ger 18 600 poäng, dvs totalt 21 100 poäng.

Man måste upp i bokningsklass H på SQ för att få 100 % intjäning. Enligt ITA Matrix kostar en biljett i H ca 14 300 kr, medans den billigaste biljetten med star alliance kostar ca 9 800 kr (f.ö. också SQ, men via CPH).

Det går säkert att boka två separata biljetter och få ännu mer poäng, men det blir antagligen dyrare. Dock är det så långt kvar till hösten att det kan löna sig att vänta med att boka, det kan ju dyka upp bra erbjudanden i t ex business class.

Behöver fylla på med lite baspoäng....

Någon som har en känsla för hur lågt pris per EB-baspoäng man kan komma ner i på en lyckad MR med SK?

Överväger en som kostar 0.297 kr / poäng (ink EBG-bonus). Misstänker att jag bör leta vidare :eek:

Har en dag över på Arlanda den 29/1, någon som har ett bra tips var man kan ta sig över dagen och tillbaka för att få några poäng?
Tidigaste utresa 12, tillbaka samma dag, sent spelar inte någon roll.

Ska det vara billigt med? det går att åka ganska sent till dublin och åter. Det kostar dock ca 4000 aktuell dag...

Fråga: Är på g att boka ett par resor europa-chicago med sas och har möjlighet att flyga ut antingen söndag eller måndag. Hade tänkt pröva optiontown igen. Vad tror ni om chanserna att bli uppgrad? Ska jag åka sönd 16 mars eller månd 17 ? Tanken är att uppgradera mina parents för första gången i deras liv också... har points om det kniper men vill hellre köra optiontown för tre .

Lite OT, men det verkar som om Bologna (BLQ) i Italien är fel inlagt i SAS bonusuträkning vid bokning på webben. Ger poäng som om det vore samma Europa-zon som Spanien, Grekland m fl... d v s 2000 baspoäng/basic i stället för 1500 som det borde vara enligt tabellen. Kolla själva...
Någon som vet om det är så i praktiken också?

Last edited:
Toppen