Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hade tänkt pröva optiontown igen. Vad tror ni om chanserna att bli uppgrad?

Jag *vet* att de är exakt 0 om du inte registrerar dig för OT. Om du gör det så är chansen x, där 0<x<1.

Ingen kan göra mer än spekulera i chanser och det hjälper dig inte alls eftersom du måste fatta ett beslut om du vill testa öht. Det är alltså helt ointressant och menngslöst att spekulera i chansen för att en uppgradering ska gå igenom.

Min fråga blev avklippt och skulle vara: är sönd el månd att föredra för att maxa en optiontownupograd got-ord, och är arn el och att föredra isf

Min fråga blev avklippt och skulle vara: är sönd el månd att föredra för att maxa en optiontownupograd got-ord, och är arn el och att föredra isf

Förändrar inget i mitt tidigare svar.

ska åka got-ord, ngn ide om att maxa baspoäng för att nå ebg? typ got-arn-osl-cph-sfo-ord ?

Tveksamt. Undrar ifall du verkligen kan få till en komplicerad routing i skandinavien till att börja med, iaf utan att dra upp priset på biljetten.

Om du sedan tänker routa via SFO, så flyger du ju inte SAS, så då blir det ingen OT på den flighten, så om du inte bokar C från början så får du nästan garanterat mindre poäng än om du bara flyger GOT-ORD T/R med SAS i M.

Jag har bara sett att du skulle flyga i mars.

Du kommer inte att kunna routa via SFO med en biljett till ORD. Du får isåfall köpa en fare till SFO och sedan en fare till ORD. Det blir garanterat en rejäl bit dyrare än att flyga direkt. Troligen är det bästa att bara flyga till ORD direkt och göra en upgrade med OptionTown för att få flyga business billigt.

Toppen