Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ja det jag nästan "garantera" att de kommer in först efter den 31 maj, det finns trådar om detta på BC men hittar inte dom just nu
Kommer Du att komma upp i/ bevara EBS eller EBG?

"Bara" silver tyvärr men det hade varit rätt så gött att få en extra väska med hem både för mig och dottern efter lite New York shopping plus att det ger en "liten" boost till nästa års guldjakt. Känns ju surt att snudda på mållinjen och andra datum blir svårt med resten av familjen. Har också för mig att jag läst någon tråd om detta men kan inte hitta något. Någon som vet och kan länka? ;) Tänkte ringa SAS men jag har lite svårt att ta deras ord för det och när man ber om det på skrift så får man aldrig svar baserat på tidigare erfarenhet. Ingen som har varit med om samma scenario?
 
Enligt agent på SAS så ska poängen registreras på gamla året men då jag inte hinner få något kort innan hemresan så kommer jag INTE få mina perks så som extra bagage då dom inte kan se det i datorn (låter märkligt även om poängen skulle ha registrerats). Min erfarenhet är dock som med alla callcenter att man får olika svar varje gång man ringer så ska man ta medlet utav 10 försök eller? ;) Någon som har direkt erfarenhet av att resa efter man uppnått ny status men inte har kortet som styrker det och/eller rest tätt inpå datumet då bonusåret gått ut som kan styrka vad SAS sa? Borde väl någon tvätt äkta milagerun som råkat ut för detta? ;)
 
Om poängen har kommit in på kontot och du har blivit EBS så får du se till att ändra FQTV till EBSxxxxxxxxx i din bokning, då lär du få ditt extra bagage också eftersom dom ser vid incheckningen/bagagedrop att du är SK EBS.

Om du inte ändrar i bokningen så lär dom ju inte kunna se det...

Mvh
/NotRyan
 
I brist på bättre sätt att fördriva min söndag har jag bokat följande:

Outbound:
2013-02-10 SK1415 ARN-CPH Departure: 06:15 Arrival: 07:25 layover in CPH 0:50
2013-02-10 SK777 CPH-ATH Departure 08:15 Arrival 12:30

Return:
2013-02-10 SK778 ATH-CPH Departure 13:30 Arrival 15:45 Layover in CPH 2:25
2013-02-10 SK1426 CPH-ARN Departure 18:10 Arrival 19:20


Pris: Biljetter 924kkr + 1016kr samt bokn.avgift 30kr x 2 = exakt 2000kr.
Eurobonuspoäng: (500x2 + 2000x2) x 1,25 = 6250 baspoäng med EBG. Lite drygt 3 baspoäng per krona.

Blir väl sådär lagom roligt, ska ladda upp med en massa vetenskapliga artiklar som ska läsas ombord. Annars blir det mest spännande förmodligen att 1. se om jag missar outbound CPH-ATH, för då är jag körd. 2. se om jag lyckas med "transfern" på ATH och 3.besättningens reaktion (har gjort liknande hopp på kortsträckor förr, men aldrig såhär många timmar shorthaul på raken).

Är det nån som är mer bekant med ATH som vet om det finns fasttrack, *G-checkin och liknande där? och om OLCI räknas? Som jag uppfattat det är departure och arrivals separerat = måste gå ut ur och sen in igen.
 
Last edited:
I brist på bättre sätt att fördriva min söndag har jag bokat följande:

Outbound:
2013-02-10 SK1415 ARN-CPH Departure: 06:15 Arrival: 07:25 layover in CPH 0:50
2013-02-10 SK777 CPH-ATH Departure 08:15 Arrival 12:30

Return:
2013-02-10 SK778 ATH-CPH Departure 13:30 Arrival 15:45 Layover in CPH 2:25
2013-02-10 SK1426 CPH-ARN Departure 18:10 Arrival 19:20


Pris: Biljetter 924kkr + 1016kr samt bokn.avgift 30kr x 2 = exakt 2000kr.
Eurobonuspoäng: (500x2 + 2000x2) x 1,25 = 6250 baspoäng med EBG. Lite drygt 3 baspoäng per krona.

Blir väl sådär lagom roligt, ska ladda upp med en massa vetenskapliga artiklar som ska läsas ombord. Annars blir det mest spännande förmodligen att 1. se om jag missar outbound CPH-ATH, för då är jag körd. 2. se om jag lyckas transfern på ATH och in igen 3.besättningens reaktion (har gjort liknande hopp på kortsträckor förr, men aldrig såhär många timmar shorthaul på raken).

Är det nån som är mer bekant med ATH som vet om det finns fasttrack, *G-checkin och liknande där? och om OLCI räknas? Som jag uppfattat det är departure och arrivals separerat = måste gå ut ur och sen in igen.

Ses kanske i loungen på CPH på kvällen då!
 
I brist på bättre sätt att fördriva min söndag har jag bokat följande:

Outbound:
2013-02-10 SK1415 ARN-CPH Departure: 06:15 Arrival: 07:25 layover in CPH 0:50
2013-02-10 SK777 CPH-ATH Departure 08:15 Arrival 12:30

Return:
2013-02-10 SK778 ATH-CPH Departure 13:30 Arrival 15:45 Layover in CPH 2:25
2013-02-10 SK1426 CPH-ARN Departure 18:10 Arrival 19:20


Pris: Biljetter 924kkr + 1016kr samt bokn.avgift 30kr x 2 = exakt 2000kr.
Eurobonuspoäng: (500x2 + 2000x2) x 1,25 = 6250 baspoäng med EBG. Lite drygt 3 baspoäng per krona.

Blir väl sådär lagom roligt, ska ladda upp med en massa vetenskapliga artiklar som ska läsas ombord. Annars blir det mest spännande förmodligen att 1. se om jag missar outbound CPH-ATH, för då är jag körd. 2. se om jag lyckas med "transfern" på ATH och 3.besättningens reaktion (har gjort liknande hopp på kortsträckor förr, men aldrig såhär många timmar shorthaul på raken).

Är det nån som är mer bekant med ATH som vet om det finns fasttrack, *G-checkin och liknande där? och om OLCI räknas? Som jag uppfattat det är departure och arrivals separerat = måste gå ut ur och sen in igen.

Du behöver inte oroa dig angående ATH, det är en ganska liten terminal med korta avstånd. Skulle gissa att din totala sträcka du måste gå blir cirka 5-600m
 
Du behöver inte oroa dig angående ATH, det är en ganska liten terminal med korta avstånd. Skulle gissa att din totala sträcka du måste gå blir cirka 5-600m

Ah. Isåfall kanske man till och med får tid att göra en hit 'n run på loungen!

Kanske skulle lagt till att priset som jag köpt för är SAS sista minuten ungdom. Alltså inte lika galet som det dära 1400kr t/r ordinariepriset som nån postade på en ARN-ATH-ARN med direktflyg.

Om nån är riktigt galen finns det däremot något liknande i eftermiddag/ikväll, ARN - ALC (Alicante) t/r direktrutt, 4h i vardera riktning, avgång 1645 från Stockholm och hemma igen kl 0125 eller nåt. 1600-ish t/r för 5000p (EBS/EBG, 4000 för ej status)
 
Haha,

Flög samma rutt igår 2013-02-08, men jag flög SK1417 ARN-CPH och SK410 CPH-ARN :D

I brist på bättre sätt att fördriva min söndag har jag bokat följande:

Outbound:
2013-02-10 SK1415 ARN-CPH Departure: 06:15 Arrival: 07:25 layover in CPH 0:50
2013-02-10 SK777 CPH-ATH Departure 08:15 Arrival 12:30

Return:
2013-02-10 SK778 ATH-CPH Departure 13:30 Arrival 15:45 Layover in CPH 2:25
2013-02-10 SK1426 CPH-ARN Departure 18:10 Arrival 19:20


Pris: Biljetter 924kkr + 1016kr samt bokn.avgift 30kr x 2 = exakt 2000kr.
Eurobonuspoäng: (500x2 + 2000x2) x 1,25 = 6250 baspoäng med EBG. Lite drygt 3 baspoäng per krona.

Blir väl sådär lagom roligt, ska ladda upp med en massa vetenskapliga artiklar som ska läsas ombord. Annars blir det mest spännande förmodligen att 1. se om jag missar outbound CPH-ATH, för då är jag körd. 2. se om jag lyckas med "transfern" på ATH och 3.besättningens reaktion (har gjort liknande hopp på kortsträckor förr, men aldrig såhär många timmar shorthaul på raken).

Är det nån som är mer bekant med ATH som vet om det finns fasttrack, *G-checkin och liknande där? och om OLCI räknas? Som jag uppfattat det är departure och arrivals separerat = måste gå ut ur och sen in igen.
 
Har bokat en "wannabe-MR" i april ARN--NTR, tänkte initialt köra en äkta MR med tre timmars stopover men en polare ville hänga på och han insisterade på att vi skulle ta en natt i Tokyo då ingen av oss varit där... Så nu blir det ut den 12/4 och åter den 14/4 i Eco, har lagt en option på OT också, finns bara på utresan dock men men... Ginza är huvudmålet för dygnet. Ska kolla i BC:s Tokyoguide och se om det finns någon hotellrekommendation för Ginza..
 
Toppen