Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

(Ber om ursäkt om jag postar i fel forumdel nu, men känns som en stark koppling till MR.

För mig förvånar jakten på poäng. Givetvis kan det mycket väl bero på mina resvanor.
Som jag reser kommer jag alltid väldigt mycket snabbare upp i kvalificerade flygningar innan poängen når för EBG status.
Tex sedan start av min nya kvalificeringsperiod (November) har jag 4500 P men 8 kvalificerade flygningar.
Vilket innebär att jag tex har en T/R till Silver men 15500 basPoäng för att nå samma nivå.
Vilket gör att mina MR handlar mer om att lösa någon extra kreativ mellanlandning.

Hur ser det ut för er? Tar ni alltid status via poäng?
Givetvis kräver min variant ett kreativt bokande och en arbetsgivare som tillåter att Boka SAS så ofta det bara går.

/Gynt

Det beror nog helt på hur man flyger. Flyger man mycket longhaul tar man det definitivt först på poäng. Flyger man inrikes i Go så tar man det först på segment. Det är ju i princip 1000 poäng per segment som är brytpunkten.

En inrikes/nordics/baltics i Plus ger 750, i Plus Full Flex ger den 1000. Med andra ord om man flyger dessa på travelpass slår man i poäng och segment samtidigt, men i princip alla andra som flyger dessa tar det på segment.
Inom Europa går brytpunkten vid dyr Go (1000 poäng). Reser man billig go blir det segment, annars poäng.

Sedan hänger det ju på om man bara flyger SAS. Jag t.ex. drar in ganska mycket via andra Star Alliance partners som United och Lufthansa. Då blir det definitivt poängen man tar det på, eftersom man inte får segment där.

Intressant med brytpunkter @mha321 . Tack för den inputen.
Jag själv reser huvudsakligen på Europa och GO-biljetter vilket är förklaringen till mina relativt sätt låga poäng kontra antal flyg. Skulle det bli aktuellt att börja flyga mer på Asien eller med andra bolag lär det väl bli läge att lägga om Eurobonus-strategi.

En T o R med Lufthansa i premium ekonomi (E) ARN-SFO ger cirka 20,850 poäng om anslutningen till Frankfurt hamnar i SAS plus. Behövs således inte många ben för mig i jobbet innan EBD är nått för året. För ben-samlarna är det ju dock tråkigt att de bonus 25% som EBG/D/P har bara gäller poäng och inte antal ben.

Såg precis att jag saknar ynka 1200 baspoäng till guld samtidigt som jag också såg att jag inte har något mer flyg inbokat i december... Brytpunkt 1a januari.

Lite tråkigt att missa guldkortet med så få poäng. Någon som har något tips?

Såg precis att jag saknar ynka 1200 baspoäng till guld samtidigt som jag också såg att jag inte har något mer flyg inbokat i december... Brytpunkt 1a januari.

Lite tråkigt att missa guldkortet med så få poäng. Någon som har något tips?
Annars köpa baspoäng för att fylla upp kontot. @Dr. Miles har även skapat en tråd runt att om man köper baspoäng från SAS så bakdateras dessa några månader... Bokförs EuroBonus poängköpet på ett annat datum än köpdatumet? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen