Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Inte helt sant
emoji41.png
CBP intresserar sig för om din vistelse är under 90 dagar.. Det är skälet att man ibland får visa upp en returbiljett

Tekniskt sett är det en del i dina avsikter under vistelsen i landet - nämligen att du har för avsikt att lämna inom 90 dagar. :)

Du får nog skriva lite mer, t ex avreseflygplats, ev tidsaspekter av vikt, är du redan guld eller högre och berättigad till bonus?

Avreseflygplats: CPH eller MMX
Tidsaspekt: Någon gång under vårterminen -17
Befintlig status: Guld (behöver totalt 3000 poäng, alltså flyga in 2400 poäng)

CPH-Europa i billig + är enklast, men tveksamt om det är billigast...
MMX-ARN-Norden i billig + ger lika många poäng.

ARN-LAX-SFO-CPH-NRT-PVG ger bra med poäng :).
Vilken klass ska du åka i? Max poäng får du nog med Lufthansas First. Tror inte du kan göra så mycket routings om du vill tjäna till eurobonus billigt

Tack för svar Palmen. Bra tips på rutt! Tänkte mig iochförsig mer i termer av några extra stop på vägen mot/hem från Asien.
Siktar på Plus eller Plus Saver med ev upgrade.
Har EBG; ger LH generellt mer eller mindre poäng jmf SAS?

Tack för svar Palmen. Bra tips på rutt! Tänkte mig iochförsig mer i termer av några extra stop på vägen mot/hem från Asien.
Siktar på Plus eller Plus Saver med ev upgrade.
Har EBG; ger LH generellt mer eller mindre poäng jmf SAS?
Generellt mindre om du inte flyger First. Ska du samla poäng till eurobonus är det i 9 ggr av 10 bäst att flyga med SAS. Du kan inte göra så många extra stopp från Asien, det brukar dock gå att flyga via Hong Kong, Peking och Shanghai oberoende av vilken av dessa städer man ska till

Lufthansa E-klass (Premium Eko) ger mer än SAS plus saver på långa sträckor, 150% av antalet miles. Går att hitta för ca 9k t o r till t ex SFO. Antar att det är liknande priser österut. Gäller att kolla noga när man bokar dock så den inte blir N-klass som bara ger 100% tror jag.

Hej resenärer! Första inlägget, må någon ha en "plan". Företaget har nu dragit in för oss att flyga business. Katastrof för en annan som är van vid guld. Nu är man "bara" på silver och känner inte direkt för att flyga t.ex 2ggr t/r till Chicago för egna pengar i business för ett guld så börjar titta på billigare alternativ att flyga ihop till 45 flygningar. Har ni några rutter att föreslå? Har 35 att hinna ikapp till oktober nästa år så det ska nog gå bra. Ser mer bara att få ihop det snabbt då jag inte har något emot att flyga. T/R Arn-(oslo-)cph-Gdansk/Prag är jag inne på. Blir då att invänta (helst kort tid) tills flyget tar mig tillbaka från slutdestinationen.

Så, finns det andra vägar ni ev flyger?

Tack på förhand.
Välkommen hit @Andreas Nilsson - denna tråd handlar om hur man samlar poäng, inte flighter - det finns det en annan tråd för.

MEN, det är ganska få som når status på 45 flighter. Det brukar vara mycket enklare (och billigare!) att få status på poäng. Så jag skulle råda dig att läsa igenom den här tråden och släppa tanken på att kvala in på segment om du främst reser longhaul. Hade du pendlat mellan orter i norden hade segment varit mer relevant.

Avreseflygplats: CPH eller MMX
Tidsaspekt: Någon gång under vårterminen -17
Befintlig status: Guld (behöver totalt 3000 poäng, alltså flyga in 2400 poäng)
Här är t.ex. ett hyggligt pris för bekväm resa och kanske en liten utflykt till Berlin. Du kan boka med vändande också - då blir det dock separata flighter men är inte ett bekymmer i Berlin även om du inte lär få tid för annat än att gå direkt till gate.

upload_2016-12-13_21-40-45.png

MEN, det är ganska få som når status på 45 flighter.
Tror nog att det är ganska många som sitter och harvar inrikes i billigast möjliga ekonomiklass med intjäning 250 p per ben (plus ev. bonus). Med det resmönstret blir du Diamant på segment innan du fixar guld på poäng...

Toppen