Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

andersl

Medlem
Min kvalificeringsperiod går ut sista november, och jag saknar 7.500 poäng för att behålla Diamond efter en period pappaledighet och mindre resande. Hade tänkt strunta i att behålla Diamond eftersom jag inte anser att det gett någonting utöver Guld, men plötsligt på de senaste flighterna i okt-nov så har både seatblock (på ett i stort sätt fullt plan) fungerat, och jag för första gången sluppit visa kortet för att få gratis dricka i Go :). Men ännu ingen CU, har nu 0/6 i CUs (samtliga i Plus).

Så jag tänkte se om jag kan ta en tur och få ihop 7.500poäng till innan sista november, problemet är bara att jag bara har en möjllig dag att göra det på, den 26 november (kan möjligen åka efter kl 17 den 25e.
Jag hittar ARN-CPH-TXL-CPH-ARN den dan, Plus saver för 2.817:- vilket skulle ge 5.630poäng.
Landar 12.55 på ARN, så går ju att hinna en kortare tur till. Men det går inte att boka den på SAS web som T/R:
Avgångstid för valt flyg är bara 40 minuter efter ankomsttid av föregående flyg. Minsta anslutningstid är 45 minuter. Välj ett annat flyg och försök igen. (11110 - 2300).
Visst har det gått tidigare? Har dom ändrat MCT eller flygtiderna?

Någon som har nån bättre ide??
Kan ju i värsta fall köpa baspoäng, men det kostar ju 7.500:-.

Här var det tunt med kreativa förslag o_O
Ni som bokat milagerun ARN-CPH-TXL-CPH-ARN tidigare, har det då gått att boka som T/R?
Kan ju givetvis boka som 2 enkel biljetter, kostar ca 150:- mer.
Ingen som har något bättre förslag för att få ihop så nära 7500poäng som möjligt (över dagen den 26/11)?
 
Last edited:

jsn

Medlem
Full Flex ARN- CPH/OSL- Europa ger dig 7500 poäng med EBG/D-bonus, välj själv vilken flygplats du vill vända på och hur länge du vill vara där :) SAS flyger flera gånger om dan till tex LHR och CDG
 
Full flex ser ut att kosta mer än att köpa poängen. En kombination av att resa i den lägre Plus-klassen och att köpa till resterande poäng kanske skulle bli billigast?
Via Köpenhamn eller Oslo och ner till Europa tillbaka via någon av städerna borde gå att hitta för runt 2500-3000 kr. Det ger då 5630 poäng.
 

andersl

Medlem
Full flex ser ut att kosta mer än att köpa poängen. En kombination av att resa i den lägre Plus-klassen och att köpa till resterande poäng kanske skulle bli billigast?
Via Köpenhamn eller Oslo och ner till Europa tillbaka via någon av städerna borde gå att hitta för runt 2500-3000 kr. Det ger då 5630 poäng.

Precis, Berlin finns den 26/11 för ca 2.800:- T/R, men jag stör mig på att den inte går att boka som just T/R pga MCT.
Men får väl ta den som två enkel resor.
Allt annat jag tittat på (Hamburg, Dusseldorf, London, Gdansk mfl) är betydligt dyrare.
 

andersl

Medlem
Full Flex ARN- CPH/OSL- Europa ger dig 7500 poäng med EBG/D-bonus, välj själv vilken flygplats du vill vända på och hur länge du vill vara där :) SAS flyger flera gånger om dan till tex LHR och CDG

Tveksamt om det går att hitta full flex till någon destination för uder 7.500:- som det kostar att köpa poängen.
 

jonhen

Medlem
Någon som har förslag på bra MR från DFW? Kommer förmodligen ligga på runt 70 000 poäng någon månad före det nollställs i Juni och då är det "bara" 20 000 kvar till diamond. Jag är rätt härdad: positioneringsflight, shorthaul, longhaul är allt OK. Enbart helger.

Tanken slog mig att göra MR under julledigheten i Sverige från ARN men nja.. där går nog gränsen. ;)

Edit: Håller gärna nere priset om möjligt..
 

jsn

Medlem
20k poäng är ganska mycket... Men vad sägs om nyår i Japan?
ARN-NRT.jpg

SAS har prisvärda Business-biljetter longhaul över jul och nyår. Har behandlats tidigare, jag gissar att tex @Dr. Miles kan hitta tråden, men om jag minns rätt så måste man vara borta natten mellan lördag och söndag(?)

Edit: hittade länken [Business class] Norden-Världen T/R, SAS, från 14.500 SEK inkl. skatter | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Last edited:

palmen

Moderator
Någon som har förslag på bra MR från DFW? Kommer förmodligen ligga på runt 70 000 poäng någon månad före det nollställs i Juni och då är det "bara" 20 000 kvar till diamond. Jag är rätt härdad: positioneringsflight, shorthaul, longhaul är allt OK. Enbart helger.

Tanken slog mig att göra MR under julledigheten i Sverige från ARN men nja.. där går nog gränsen. ;)

Edit: Håller gärna nere priset om möjligt..
Med start i Dallas blir det svårare med bra prisvärda deals för att dra in eurobonuspoäng. Du måste hitta något i Business som ger 200% intjäning.
Har du inte Amex elite så hade jag kört på det för att få 20k baspoäng
 

seat56f

Medlem
Någon som har förslag på bra MR från DFW? Kommer förmodligen ligga på runt 70 000 poäng någon månad före det nollställs i Juni och då är det "bara" 20 000 kvar till diamond. Jag är rätt härdad: positioneringsflight, shorthaul, longhaul är allt OK. Enbart helger.

Tanken slog mig att göra MR under julledigheten i Sverige från ARN men nja.. där går nog gränsen. ;)

Edit: Håller gärna nere priset om möjligt..

SAS gör reklam för resor från deras destinationer i USA under 11 jan-11 apr nästa år:
Flights to Sweden, Norway and Denmark - Scandinavian Airlines - SAS
Scandinavia Winter & Spring Roundtrip Fares | Travelzoo
 
Toppen