Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Om man lyckas hitta en stopover på säg 22H och har bagage incheckat på streckan, får man då lämna flygplasen eller måste man checka ut bagage och ta det med sig?
Är bagaget incheckat hela vägen eller kan man checka in det när man landar kan man ju lämna det där. SAS tillåter t.ex. att man checkar in väskan 22 timmar innan man flyger om de har öppet vid incheckningen.

Om man lyckas hitta en stopover på säg 22H och har bagage incheckat på streckan, får man då lämna flygplasen eller måste man checka ut bagage och ta det med sig?
Med 22 timmar mellan flygen lär du förmodligen ha en natt någonstans bland dessa 22 timmar. Det är lite olika mellan flygplatserna om man tillåter att bagaget förvaras på flygplatsen under natten på detta sätt och om det finns faciliteter för det.

Med ett så långt stopp som 22 timmar skulle jag nog personligen vilja ha ut min väska eftersom man förmodligen ska sova på hotell och vill få tillgång till ombyteskläder. Men det är bara att säga till i incheckningen hur man vill ha väskan taggad.

Kanske redan har frågats tusen ggr tidigare, men vart ser jag hur mycket eurobonus jag får om jag väljer att flyga med t.ex. Lufthansa, TA och för respektive klass. Förstår inte riktigt förklaringen som finns på SAS's hemsida.

Kanske redan har frågats tusen ggr tidigare, men vart ser jag hur mycket eurobonus jag får om jag väljer att flyga med t.ex. Lufthansa, TA och för respektive klass. Förstår inte riktigt förklaringen som finns på SAS's hemsida.
Du behöver få fram vilken bokningsklass din biljett är bokad i samt hur lång din flygning i räknad i miles. Sedan tittar du på SAS hemsida om din bokningsklass ger 25%, 50%, 100%,150% eller 200% och tar procentsatsen gånger distansen i miles.

På flygningar inom Europa finns normalt fasta poängsatser. För de flesta kortare flygningar är 100%=600 poäng och följaktligen blir 25% 150 poäng och 200% 1200 poäng.

Med 22 timmar mellan flygen lär du förmodligen ha en natt någonstans bland dessa 22 timmar. Det är lite olika mellan flygplatserna om man tillåter att bagaget förvaras på flygplatsen under natten på detta sätt och om det finns faciliteter för det.

När vi flög till NYC via OSL, så hade vi en natt på Gardemoen. SAS personalen på ARN blev lite smått förvånade när vi specifikt bad dem tagga bagaget hela vägen till EWR. "Men, ni ska ju stanna en natt i Oslo..?"

Som medveten resenär packar man ju givetvis det man behöver i sitt handbagage och undviker att släpa på de stora resväskorna i onödan...

Beroende på när din period är så hade jag satsat på att flyga normalt till sista månaden av din kvalificeringsperiod och redan nu boka in en massa inrikes till bra priser för den sista månaden.

Till Sundsvall är kortaste resan som ger dig 4 kvalificerade resor tur och retur inrikes.
1700sek tur och retur för 4 kvalificerade sträckor är väl hyffsat?

1700sek tur och retur för 4 kvalificerade sträckor är väl hyffsat?

Många datum kan man för samma pris åka ARN-CPH-LHR t/r,
ger 3000 poäng +elitbonus , plus att loungerna är lite roligare än inrikesloungen.

ARNLHR.jpg

Om 13:35 är SDL-ARN så är det väl mest troligt kärran du landade med 13:05 som går tillbaka till ARN, så ingen större risk att du missar skulle jag säga :)

Hej!

Det där lär du hinna med, var bara snabb ur planet. Dom är über-effektiva på Midlanda, det tar inte lång tid mellan alla pax är ute innan boardingen börjar. Men det går snabbt att komma upp igen... Dessutom får du uppleva Sveriges absolut trevligaste säkerhetskontroll.

Mvh
/NotRyan

Ps. Jag har INGEN koppling till Midlanda, reser dock en del därifrån :)

Toppen