Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Du får nämna för personalen när du kliver av att du uppskattade dom så mycket att du skippar Sundsvall och vill åka tillbaka med dem istället så de inväntar dig om det mot förmodan tar lång tid ;)

Funderar på en tur GOT - NCE över dagen, via CPH. Jag behöver framförallt några extra flighter för att säkra EBG till nästa år. 4 legs och 5000 poäng för lite drygt 1.400 kr känns rätt överkomligt med höstrean. MEN, jag skall då åka tillbaka med vändande flyg i Nice. Ankomst 12.50 och med avresa 13.40. Är jag ute på djupt vatten tror ni? (har givetvis inget bagage...)

Är det här en "kvalificerad flight"?

SK9408* Wien - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: VO FOR OS Flygplanstyp: Fokker 100

Är detta en "kvalificerad flight"?

19:20 - 20:50 SK3378 (LH) Wien - Frankfurt (Terminal 1)
21:40 - 23:40 SK3610 (LH) Frankfurt (Terminal 1) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)

Jag antar att den sistnämnda inte är det....

men det är lite oklart.

Endast flighter utförda av SAS Group räknas som segment för Eurobonus. Så är det operated av något annat så är det kört.

SAS Group = SAS; Blue1, Widerö

Last edited:
Funderar på en tur GOT - NCE över dagen, via CPH. Jag behöver framförallt några extra flighter för att säkra EBG till nästa år. 4 legs och 5000 poäng för lite drygt 1.400 kr känns rätt överkomligt med höstrean. MEN, jag skall då åka tillbaka med vändande flyg i Nice. Ankomst 12.50 och med avresa 13.40. Är jag ute på djupt vatten tror ni? (har givetvis inget bagage...)
Det ska inte vara några problem, antagligen kan du få boardingkortet för hemresan redan på utresan. Minimumtid för byten mellan dessa flyg i Nice är 45 minuter så du är över gränsen med dina 50 minuter. Allt är "By the book".

Ni som kan det här med segment runs. Den vanligaste rutten för mina tjänsteresor är ARN-CPH-ARN men jag funderar på om det går att klämma in några extra segment via OSL, HEL eller GOT då det passar kalendern. Finns det möjlighet att göra det när man reser i ekonomi eller är det endast möjligt med biljetter i C, hur går ni i så fall till väga?

Om man skall sitta 2 h+ å vänta på flygfältet? Vad är bättre val MMX eller GOT?
Eller han ngn bättre förslag på vändort för segment run? Hinner endast en t/r denna dag (5/11).

Toppen