Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Det finns en buss som tar över en timme till flygplatsen i dublin, ta inte den utan ta den som åker tunneln ner till hamnen och sen via o2 in till stan. Den kostar 6 euro enkel väg. är man där flera dagar bör man för övrigt köpa ett rambler kort så kan man åka hur mycket buss man vill 3 dagar och då ingår bussen. Det kostar ca 12 euro.

Är man i dublin och har EBG kan man ju dessutom besöka BA loungen, vilket känns lite udda :)

Utöver Dublin kan jag tipsa om Bologna som jag skrev om tidigare, ca 15-20 minuter till city. Nice är ett bra alternativ också, ungefär lika lång tid. MEN, Flygbolagets tidtabell är betydligt viktigare än någon kvart hit eller dit i flygtransfer om man bara ska åka över dagen. I mitt fall ville jag åka till Nice men fick inte ihop det vettigt för en dagstur.

I Zürich går det väldigt enkelt med tåget in till city. Riktigt trevlig stad i mitt tycke, dock blir det kanske lite dyrare än övriga förslag?

Manchester, går tåg där med. Ca 20 minuters restid, och tågen går väldigt ofta. Billigt, under 4 pund om man åker t&r samma dag om jag inte missminner mig helt. Annars 8 pund t&r.

Sen är ju frågan om Manchester är så mycket att se däremot :D Men visst, det är helt okej shopping och pundet står lågt just nu. Om man vill julhandla.

Väldigt trevlig julmarknad vid Town Hall också, rekommenderas varmt.

Hej på er!

Jag har varit inställd på att inte förnya mitt EBG men kanske kommer på andra tankar. :) Jag behöver få ihop 28000p fram till 30/3. Ge mig tips..

Toppen