Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Jaha, men den kräver väl EBG? Bör väl ha fått mitt A3 Gold tills dess, kommer man in me d eller blir d att använda Diners loungen?

Synd att norskt inrikes inte räknas, annars hade en så här routing varit guld värd :)

TRD SAS.jpg

Förresten, jag ser att sista 2 segmenten har samma flightnummer alltså bara en mellanlandning
så det blir bara 3 segment, annars ser det kul ut.

Last edited:
Ni som kan det här med segment runs. Den vanligaste rutten för mina tjänsteresor är ARN-CPH-ARN men jag funderar på om det går att klämma in några extra segment via OSL, HEL eller GOT då det passar kalendern. Finns det möjlighet att göra det när man reser i ekonomi eller är det endast möjligt med biljetter i C, hur går ni i så fall till väga?
Bumpar mitt inlägg i hopp om att någon har ett svar, tack på förhand.

Det ska inte vara några problem, antagligen kan du få boardingkortet för hemresan redan på utresan. Minimumtid för byten mellan dessa flyg i Nice är 45 minuter så du är över gränsen med dina 50 minuter. Allt är "By the book".

Tack Gnopps, men jag valde att boka en dagstur till Bologna i stället. Hinner då med en lunch samt några timmar på stan. (Har aldrig varit där) Ser det som en personlig retreat en helt vanlig tisdag i november, 4 flighter/5000 poäng till den rimliga pengen 1.555 kr.

Är det någon som har tips på europeiska SAS-destinationer som har snabb och enkel kollektivtrafik från flygplatsen? Jag vill kombinera en MR med att hinna se lite av staden.

Toppen