Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Ubbe

Medlem
Hej,

Tyckte det var onödigt att starta en helt ny tråd för denna fråga,

Text

Tack på förhand.
Nej självklart kan du själv välja vilka flyg du vill åka på en bonusresa bara det finns lediga bonusplatser och du inte överskrider stopower reglerna som brukar vara 23H 59 min max. Bara att söka varje leg för sig.. Lycka till :)
 

Henke

Medlem
Nej självklart kan du själv välja vilka flyg du vill åka på en bonusresa bara det finns lediga bonusplatser och du inte överskrider stopower reglerna som brukar vara 23H 59 min max. Bara att söka varje leg för sig.. Lycka till :)

Hej,

Tack för snabbt svar Ubbe men jag ska inte åka en bonusresa utan en riktig betald.
Hur löser man detta
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Tyckte det var onödigt att starta en helt ny tråd för denna fråga,
Jag håller på att ska boka en resa till London i höst med SAS, nu till det jag vill ha hjälp med,

Åka via CPH med 15:15 flyget ARN - CPH istället för att som SAS.se visar enda förslaget att åka 16:15 och enbart få 45 min i CPH.

Jag vill ha en längre transit i CPH, är enda sättet att ringa SAS eller går det att maila?
Kommer kostnaden bli högre för att jag vill åka med ett tidigare plan till CPH, ibland finns det möjlighet att göra så på SAS.se men inte i detta läge.

Visa bifogad bild 8896

Tack på förhand.
Om du använder onlinebokningssida t ex som norsk Wideroe, kan du specificera flygsträcka och välja flight på varje sträcka.
 

Loppan777

Ny medlem
Hej!
Upptäckte precis att SAS ändrade från 40 till 50 segments för guld... Trist då planen är att sista augusti landa på precis 40 segment. Någon av er som ahr ett snabbt billigt och roligt sätt att fixa 10 till? Guldkort hade underlättat mycket... Något bra sätt att söka efter många billiga resor??
Tack på förhand!
/ Loppan
 

Stefan62

Medlem
Hej!
Upptäckte precis att SAS ändrade från 40 till 50 segments för guld... Trist då planen är att sista augusti landa på precis 40 segment. Någon av er som ahr ett snabbt billigt och roligt sätt att fixa 10 till? Guldkort hade underlättat mycket... Något bra sätt att söka efter många billiga resor??
Tack på förhand!
/ Loppan

Ta en helg och åk lite inrikes med vändande plan - 10 enkelresor för ca 5000:-...
 

FF#1

Medlem
Kommer eventuellt att spendera hela den 14/8 på Arlanda.
Kommer dit på morgonen och ska med det sista planet till 1920 till Luleå, LLA

Någon som vet av någon bra SAS destination där det finns billiga biljetter till den dagen så kan man slå ihjäl den med nån eller några extra segment?

Finns det någon slags kalender där man kan se var de billigaste biljetterna per destination och dag finns?

Ingen som har förslag på nått prisvärt flyg som man kan fördriva dagen med?
 

Harnos

Medlem
Nej självklart kan du själv välja vilka flyg du vill åka på en bonusresa bara det finns lediga bonusplatser och du inte överskrider stopower reglerna som brukar vara 23H 59 min max. Bara att söka varje leg för sig.. Lycka till :)

Om man lyckas hitta en stopover på säg 22H och har bagage incheckat på streckan, får man då lämna flygplasen eller måste man checka ut bagage och ta det med sig?
 
Toppen