Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

ARN-BRU via RIX t/r för 1500 SEK, är det en bra deal?
Sitter och överväger om det är värt att lägga ett par tusen för att få upp mitt EBB till EBS.
Har flugit en del mellan ARN och CPH förra terminen men har fortfarande 8 flighter kvar till det hyfsat värdelösa EBS...
 

Tjaeng

Medlem
Den enda påtagliga fördelen med EBS är 15% intjäningsbonus. Om du tror att du har möjlighet att bli uppskjutsad till EBG denna eller nästa period med hjälp av dessa 15% kan det vara värt det, annars inte.
 
Nej något EBG medlemskap kommer det inte bli förens om ett par år... De ända gånger jag flyger är när jag ska besöka familjen eller ut på semester och det räcker knappt till EBS. Vore dock härligt att ha guldet i plånboken som student :)
 

cbroxe

Medlem
Hjälp önskas med en Milage Run...

Hej!

Skulle uppskatta om någon har nåt tips på en MR som ger så mycket "bang for the buck" som möjligt...

Förutsättningar:
1. Måste vara SK metall
2. Måste vara Eko+ eller Business
3. Måste vara en Lördag eller Söndag.
4. Måste vara innan sista Maj.

Detta har att göra med att jag måste få ihop minst 3 segment till i Eko+ eller Business, för att få min pointbooster. Jag kommer nog inte att föra några affärsresor innan dess, så jag måste göra det själv.

Jag har tittat på ARN-CPH-AAL-CPH-ARN i Eko+ (ganska bra pris, men mindre poäng).
Jag har också tittat på ARN-BCN-OSL-ARN i Eko+ (lite dyrare, men ger efter 4/5 en massa poäng, typ 8500).

Någon som har något annat tips? Generellt verkar medelhavsdestinationer kosta mindre än exempelvis AMS,LHR, BRU och kommer också att ge mer poäng.

Tacksam för hjälp!

MVH
 
Toppen