De kan ju ha glömt skriva på magnetremsan... någon som har en läsare och kan kolla om det finns något på den?
Hej. Jag har kortläsare och allt är som det ska med magnetremsan på mitt kort iaf men jag hade problem att betala i USA trots allt. Jag var i kontakt med kundtjänsten och fick följande svar:
- Skapat 2017-08-03
- Ärendenummer SMC359262
Nekad transaktion
Gäller för kort: : 525412******
Logged in with: TouchID
Hej jag vill rapportera ett problem med kortet. Jag är i Miami nu och försöker betala på hotellet med mitt kort men transaktionen kunde inte genomföras. De kör med remsan och inte med chipet på redidennce inn marriott för nån anledning. Deras POS är ej utrustad för kort med chip. Samma sak hände igår med min sambo som har sitt eget SAS premium kort. Det gick dock att betala på andra ställe i Miami.
2017-08-04, 10:56:09
Hej!
Tack för ditt mail. Vi fick aldrig in någon förfrågan från försöket med remsan och frågan är då varför. Jag för din information vidare.
Trevlig helg!
Med vänlig hälsning
SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55
2017-08-04, 14:10:52
Logged in with: TouchID
Hej igen. Tjejen på receptionen sa "your card is not declined but the transaction does not go through". Jag tolkar det som att köpet inte är nekad men pos terminalen känner inte igen kortet trots att de accepterar mastercard. Hotellet heter Marriott Residence inn Surfside (Miami) i fall ni behöver namnet. Mvh
2017-08-07, 11:19:20
Hej!
Vi ser som sagt ingenting i våra system och kan därför inte felsöka vad det kan vara. Om kortet fungerar i övriga kortterminaler låter det som ett fel i hotellets terminaler.
Önskar dig en trevlig dag!
Med vänlig hälsning
SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55
2017-08-07, 11:49:18
Logged in with: TouchID
Det kan vara som du säger att felet ligger hos deras POS men jag kunde betala med Amex och med mastercard från en annan bank på samma ställe (POS terminal). Det är bara SAS premium masterkortet som inte fungerar just där J. MVH
2017-08-08, 15:01:27
Hej!
Vi tackar för din återkoppling och information.
Med vänlig hälsning
SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55
Med andra ord fick jag inte så mycket hjälp. Som tur hade jag mitt Amex med mig.