Det har aldrig tidigare fungerar dom eurobonus/star alliance kort. Lite som med svenskt körkort i USA, ingen giltig ID handling men de flesta accepterar den ändå.
Och hur ofta behöver du visa din status? Senast jag hade behov av det var typ 2016 i Zurich när de ville se ett fysiskt kort för min star alliance gold status för att släppas in i loungen. Efter det har det aldrig efterfrågats, finns ju alltid på boardingpass.
Och om du behöver ett substitut till ett kort som visar status kan jag tipsa om en smartphone och sas app. Jag gissar att du redan har en sådan telefon och därmed kan du visa din status och se ditt eurobonus nummer med en knapptryckning (dvs öppna appen). Alternativt öppna appen och trycka på menyn högst upp till höger.
Finns inget problem, bara en lösning, Curve. Ställ in kortet i den appen och släng in MC hotellnyckeln i en byrålåda. Apple pay överallt dessutom som jag använder. Det svarta Curve kortet är dessutom snyggt för oss som gillar sådant med våra kort.
Jag. Vilken betalmetod skulle vara bättre/enklare? Fippla med mobilen? Har svårt att se något som går enklare och snabbare än att blippa ett fysiskt plastkort.Vem drar fram fysiska kort 2022??
Håller med, det är så skönt att slippa hala upp kort eller ens ta med sig dem, telefonen har jag alltid i bakfickan eller i handen. Det är ju lite landsorienterat såklart, men för mig funkar applepay suveränt. YMMV naturligtvis+1
Jag vet inte ens var mitt kort ligger på rak arm. Vem drar fram fysiska kort 2022?? Många av inläggen här om kortets utseende är lite ”Ikaros” - dags att sätta fötterna på marken igen??![]()
Alla är vi olika. Jag har "alltid" plånboken i bakfickan och den ska ändå halas upp för att kvittot ska ner i den, så jag tycker plastkortet är enklare än telefonen. Men var och en gör naturligtvis som man tycker funkar bäst.telefonen har jag alltid i bakfickan
Dubbelklicka på Apple Watch och håll fram mot kortterminalen, klar.Jag. Vilken betalmetod skulle vara bättre/enklare? Fippla med mobilen? Har svårt att se något som går enklare och snabbare än att blippa ett fysiskt plastkort.
Känner inte för att nergradera armbandsuret.Dubbelklicka på Apple Watch och håll fram mot kortterminalen, klar.![]()
Men det är överlägset snabbast i alla fall…Känner inte för att nergradera armbandsuret.![]()