Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

igelkotten

Medlem
Jag. Vilken betalmetod skulle vara bättre/enklare? Fippla med mobilen? Har svårt att se något som går enklare och snabbare än att blippa ett fysiskt plastkort.

Med telefonen (Apple Pay) så kan jag blippa utan att behöva ange pinkod oavsett belopp. Med kort med blipp behöver jag knappa in pinkod i maskinen om beloppet är över visst belopp. Om dessutom köpstället säger "vi tar tyvärr inte amex" så byter jag kort på två snabba knapptryck.

Plånboken ligger hemma.
 
Alla är vi olika. Jag har "alltid" plånboken i bakfickan och den ska ändå halas upp för att kvittot ska ner i den, så jag tycker plastkortet är enklare än telefonen. Men var och en gör naturligtvis som man tycker funkar bäst.
Sparar aldrig papperskvitton om det inte är garantiorienterat eller liknande, så jag har ingen plånbok längre, men absolut, whatever floats your boat, alla har ju olika utgånspunkter och behov.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Sparar aldrig papperskvitton om det inte är garantiorienterat eller liknande, så jag har ingen plånbok längre, men absolut, whatever floats your boat, alla har ju olika utgånspunkter och behov.
Utlägg/bokföring är anledningen till att jag sparar kvitton. Däremot tycker jag likt dig att klocka/mobil är enklare, lägger sedan kvitto i annan ficka än plånbok ändå.
 
Utlägg/bokföring är anledningen till att jag sparar kvitton. Däremot tycker jag likt dig att klocka/mobil är enklare, lägger sedan kvitto i annan ficka än plånbok ändå.
För utlägg i tjänsten över $25 blir det antingen via email eller kameran i mobilen, men igen, det är ju min specifika arbetssituation som tillåter det. YMMV.
 

Delayed

Medlem
Sparar aldrig papperskvitton om det inte är garantiorienterat eller liknande

Utlägg/bokföring är anledningen till att jag sparar kvitton.
Utan sparade kvitton skulle jag ha väldigt svårt att kontrollera fakturorna då många beskrivningar är långtifrån självklara. På senaste fakturan hade jag exempelvis denna debiteringen.

Screenshot from 2022-05-02 12-54-09.png


Utan kvitto hade jag aldrig kommit på att detta handlade om en finländsk delikatess som köpts av en ambulerande försäljare ur en bil på ett torg i en helt annan stad än Sundsvall...
 
  • Gilla
Reactions: hco
Utan sparade kvitton skulle jag ha väldigt svårt att kontrollera fakturorna då många beskrivningar är långtifrån självklara. På senaste fakturan hade jag exempelvis denna debiteringen.

Visa bifogad bild 128791

Utan kvitto hade jag aldrig kommit på att detta handlade om en finländsk delikatess som köpts av en ambulerande försäljare ur en bil på ett torg i en helt annan stad än Sundsvall...
Om jag vill spara ett kvitto använder jag kameran. Fördelen är ju då att kvittot inte "kan" tappas bort eller bli stulen tillsammans med till exempel en plånbok... och så kan man ju söka på datumet i stället för i skokartongen
 

intuition

Medlem
Någon som har liknande väldigt märkliga poäng från SAS MC?
Jag har haft liten omsättning, men kollar jag summeringen på SEB korts hemsida har jag typ dragit in 1500 poäng under april

SAS MC.png


Även i mars var det definitivt mer än 1 poäng. Och att det blir exakt 1 poäng två månader i rad känns inte som en slump. Någon som sett något liknande?
 
Toppen