Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

intuition

Medlem
Vad jag sett de senaste månaderna från MC är att jag får 1,000 status poäng, sen en stor och en liten pott av mina intjänade poäng separerade. Typ 2,500 poäng i en, och 20 poäng i den andra. Ser ingen rimlig förklaring till det. När de har kampanjer, typ dubbla poäng, så kommer ju kampanjpoängen separat.
Intressant!
Jag ser att jag också fick det så, men första gång i mars. Jag fick dock 2 nästan lika stor potter.
Ungefär då skaffade jag också ett extra-kort, så man kunde först misstänka att de skickar poäng per kort. Fast jag har inte haft ≈50/50 omsättning på korten, snarare 90/10 så det verkade inte stämma för mig.

Rätt knepigt att räkna igenom om de verkligen fört över poängen som de ska när det kommer i olika potter :(
 

gneken

Medlem
När det kommer i två olika poster är det oftast extra poäng det handlar om vid kampanjer. Då är ena posten vanlig intjäning. Den andra posten är extrapoängen (exempelvis vid dubbel poäng).
 

intuition

Medlem
Jag har fått 1 poäng en enstaka månad och det var pga att eurobonus poängsaldot landade på minus pga återbetalning av inställt flyg på 4 biljetter hos SAS (dvs 25p/100kr). Kan det vara något sånt?
Skulle bara rapportera tillbaka att det var just detta. Hade en kreditering på 1200 poäng för en gammal SAS-biljett som återbetalats och av olika anledningar hade jag bara dragit in omkring 1000 nya poäng under tiden.
Dvs om ens EB saldo är under noll på SAS MC kortet vid månadsskiftet, så förs ändå en (1) poäng över till SAS EB. Kanske gör de så för att de 1000p från att ha använt kortet under månaden ska fungera.
 

Mr Planning

Medlem
Nu var det så många år sedan som jag skaffade mitt kort, så jag minns inte hur det gick till.

Men nu har jag några kompisar som vill ge sig in i poängdjungeln, och jag vill gärna maxa deras poäng boost!


Välkomstbonusen är ju på 3 000 poäng, får man ytterligare 10 000 poäng när man sedan uppgraderar?
 
Nu var det så många år sedan som jag skaffade mitt kort, så jag minns inte hur det gick till.

Men nu har jag några kompisar som vill ge sig in i poängdjungeln, och jag vill gärna maxa deras poäng boost!


Välkomstbonusen är ju på 3 000 poäng, får man ytterligare 10 000 poäng när man sedan uppgraderar?
Jag fick precis så, plus 2000p när jag gjort 3 köp med hustruns point earner kort
 
Toppen