Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

Doctor-X

Medlem
Någon som har liknande väldigt märkliga poäng från SAS MC?
Jag har haft liten omsättning, men kollar jag summeringen på SEB korts hemsida har jag typ dragit in 1500 poäng under april

Visa bifogad bild 128861

Även i mars var det definitivt mer än 1 poäng. Och att det blir exakt 1 poäng två månader i rad känns inte som en slump. Någon som sett något liknande?

Jag har fått 1 poäng en enstaka månad och det var pga att eurobonus poängsaldot landade på minus pga återbetalning av inställt flyg på 4 biljetter hos SAS (dvs 25p/100kr). Kan det vara något sånt?
 

intuition

Medlem
Aha, det skulle kunna vara det, jag har en återbetalning för en SAS-biljett. Får räkna igenom det lite, det var inte en jättestor kreditering.
 

FilipJ

Medlem
Någon som har liknande väldigt märkliga poäng från SAS MC?
Jag har haft liten omsättning, men kollar jag summeringen på SEB korts hemsida har jag typ dragit in 1500 poäng under april

Visa bifogad bild 128861

Även i mars var det definitivt mer än 1 poäng. Och att det blir exakt 1 poäng två månader i rad känns inte som en slump. Någon som sett något liknande?
Vad jag sett de senaste månaderna från MC är att jag får 1,000 status poäng, sen en stor och en liten pott av mina intjänade poäng separerade. Typ 2,500 poäng i en, och 20 poäng i den andra. Ser ingen rimlig förklaring till det. När de har kampanjer, typ dubbla poäng, så kommer ju kampanjpoängen separat.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Shoreline

Medlem
Vad jag sett de senaste månaderna från MC är att jag får 1,000 status poäng, sen en stor och en liten pott av mina intjänade poäng separerade. Typ 2,500 poäng i en, och 20 poäng i den andra. Ser ingen rimlig förklaring till det. När de har kampanjer, typ dubbla poäng, så kommer ju kampanjpoängen separat.
Extrapoängen brukar väl separeras på "vanliga", "kampanj" och "utländska köp" – tror jag.
 

hco

Medlem
Vad jag sett de senaste månaderna från MC är att jag får 1,000 status poäng, sen en stor och en liten pott av mina intjänade poäng separerade. Typ 2,500 poäng i en, och 20 poäng i den andra. Ser ingen rimlig förklaring till det. När de har kampanjer, typ dubbla poäng, så kommer ju kampanjpoängen separat.

Samma här. Så har det inte varit tidigare vad jag kan minnas.
 

Sir Lemon

Medlem
Hur är det med points plus cash, tjänar man poäng på en sådan flight? Man hamnar ju vid bokning då på SAS Classic och där anges inte hur många poäng man får, enbart den där balansen mellan hur mkt man betalar med poäng resp. pengar.
 
Toppen