Senaste nytt

SAS eurobonus Mastercard premium

Har problem att använda min fly premium-förmån (den syns i appen men appliceras inte på priserna, dvs försöker jag boka plus inrikes justeras det inte från 10’ till 5’). Av den anledningen ringde jag kundtjänst för att se om de kunde bistå.

Men dessvärre inte, agenten berättade att bonusresor i allmänhet och att nyttja Fly Premium i synnerhet inte fungerar via iPhone-app.

Därefter kom information som jag inte stött på tidigare - Fly Premium fungerar bara på SAS mainland-flygningar och exemplifierades med att det inte går att nyttja om xfly eller Connect utför. ”Så har det alltid varit” var slutklämmen och jag ville inte peta mer i det så jag avslutade där.

Finns det substans i ovanstående eller är det bara att arkivera den infon?
Använd sas.se i stället, appen verkar inte fatta fly premium för tillfället…
 
Har problem att använda min fly premium-förmån (den syns i appen men appliceras inte på priserna,

Därefter kom information som jag inte stött på tidigare - Fly Premium fungerar bara på SAS mainland-flygningar och exemplifierades med att det inte går att nyttja om xfly eller Connect utför. ”Så har det alltid varit” var slutklämmen och jag ville inte peta mer i det så jag avslutade där.
Det där sistnämnda är rent skitsnack, så har det aldrig varit och så är det inte idag heller. Däremot verkar det stämma att något är knasigt i appen, jag får samma situation när jag gör testbokningar, fly premium-rabatten appliceras inte. Söker jag exakt samma (Connect)-flighter på webben istället fungerar det som det ska.
 

Hachans

Medlem
Fick SMS idag om att jag närmar mig köpgränsen med mitt kort. Vilket jag iofs gjorde men fakturan är ju betald och registrerad så känns ju konstigt att smset kom nu!
 

LarsCph

Medlem
Fick SMS idag om att jag närmar mig köpgränsen med mitt kort. Vilket jag iofs gjorde men fakturan är ju betald och registrerad så känns ju konstigt att smset kom nu!

Hmm - är det fakturan med förfallodatum 28 Mars du har betalt i förtid? För då har fortfarende köpsgränsen - jag har upplevt att de har ändrat något så köp nekas även om man har betalat fakturan i förtid om gränsen har nåtts.
 

Hachans

Medlem
Hmm - är det fakturan med förfallodatum 28 Mars du har betalt i förtid? För då har fortfarende köpsgränsen - jag har upplevt att de har ändrat något så köp nekas även om man har betalat fakturan i förtid om gränsen har nåtts.

Ja, den betalades nu med resten av räkningarna. Eftersom jag låg nära gränsen så skjutsade jag iväg den innan deadline så att jag skulle få nytt köputrymme så snart som möjligt istället för att vänta till förfallodatum.
 

GOTBound

Medlem
Jag betalade fakturan igår morse, idag är inbetalningen registrerad med datum 26/3 i appen och Återstående belopp är återställt.
 
Toppen