Fick poäng från januari idag överfört til EB-kontot. Det var mindre än jag förväntade mig och gick till SEB för att undersöka. Jag hade inga större transaktioner i närheten av månadsskiftet (som annars är klassiskt för poäng som inte hinner med). Jag summerade då januaris lista och fick då exakt det antal poäng som förts över. Så då ser jag att summeringen längst ner på sidan är rejält fel. Laddar ned excel-arket och även där är summa-raden fel, och summa pengar och poäng rätt.
Jag har ju säkert tittat snabbt på summan i slutet på januari, så detta förklarar att jag hade förväntat mig ett högre antal. Men att det blivit fel i en enkel summa-uppgift är märkligt. Andra som har felaktiga summa när di gör "Sök efter SAS EuroBonus Bonuspoäng" för januari?
Sedan noterar jag en ny kolumn "Överfört"
Spännande, så jag söker fram alla transaktioner och filtrera i excel på de som anges som överförda 4 feb. Då finns det datumet på transaktioner spritt över hela året, även rader som jag är rätt säker på är utbetalda tidigare.
Summerar jag för skojs skull de som anges överförda 4 feb så stämmer det inte heller med vad som faktiskt överförts.
En gissning att fältet är nytt och man har helt enkelt initierat det med 4 feb för alla transaktioner som de inte kunde hitta något bättre datum på.
Men jag kanske har missat fältet tidigare, så vill bara lyssna av om andra sett det fältet tidigare i rapporten?
Det är ju ett bra tillägg för att kunna se vilka poäng som räknats in i överföringen varje månad, men lustigt att ett antal historiska transaktioner fått detta datum också