Banker är ganska tråkiga av sig. Det är nog vanligare med ett uppsagt kort, så där rakt av, än att hitta ett avhugget hästhuvud i sängen eller att bli inbjuden till ett hotfullt samtal,Vem vet, en dag kanske jag får hem dotterns finger i ett paket, men jag räknar med att man åtminstone skickar ett vanligt hotbrev innan man går till aktion.
Mkt hård gräns. Där är Amex mer generös.Det mest intressanta är att köpgräns ändå är flexibel och kan komma som en överraskning.
Krediten är dock ganska hård gräns på
Banker är ganska tråkiga av sig. Det är nog vanligare med ett uppsagt kort, så där rakt av, än att hitta ett avhugget hästhuvud i sängen eller att bli inbjuden till ett hotfullt samtal,
Tydligt att det ska räcka i två månader och tydligt att dom kallar det för köpgräns. Inte tydligt att det är ett ”oönskat beteende” och att man ska vara försiktig. Säkert ytterst försiktig annars kan det få allvarliga konsekvenser för både dig och din familj.
Köpgränsen används i stort som en kreditgräns. Vill SEB MC vara petiga så får dom justera reglagen bakom datorn. Svårare än så är det inte.
Det finns inte en möjlighet att jag kommer att lägga ner någon energi alls på att kontrollera min köpgräns och i alla fall inte med någon fruktan för allvarliga konsekvenser, eller vad dom nu kan hota med.
Vem vet, en dag kanske jag får hem dotterns finger i ett paket, men jag räknar med att man åtminstone skickar ett vanligt hotbrev innan man går till aktion.
Det finns absolut en hel del ironi här, och det här inlägget är inte riktat till dig personligen, men för att kunna böja och bända reglerna så måste man först dels kunna reglerna och dels förstå hur de fungerar i praktiken.Jag fnissar åt ironin.
Många på detta forum söker möjligheter att böja, bryta och bända på regler in absurdum för egen vinnings skull.
Men när MC ganska generöst "tillåter" överskriden köpgräns och extrainbetablingar. Alltså precis det så många söker.
Jo, då går forumet lite lätt bananas att det INTE är tillåtet och regler skall minsann gälla och följas. Låt mig fnissa
PS. Både extrabetalat och dragit över min köpgräns grovt vid massor av tillfällen. DS.