Senaste nytt

SAS eurobonus Mastercard premium

Tydligt att det ska räcka i två månader och tydligt att dom kallar det för köpgräns. Inte tydligt att det är ett ”oönskat beteende” och att man ska vara försiktig.
Alla läser väl in olika. Jag tycker det är tydligt.

IMG_4203.png

Alla läser väl in olika. Jag tycker det är tydligt.

Visa bifogad bild 163004

Visst är texten tydlig, men funktionen visar att det är något annat.
Det är dessutom två månader, så har man blåst 51% månad 1 så kan man inte blåsa 50% månad två.

Vad dom skriver och hur det fungerar är två helt vitt skilda saker. Däremot fungerar 0%, 100% men då måste nästa månad bli 0%.

Hade det varit så viktigt så hade den funktionen absolut existerat och det är inte ens svårt.
Hur dom applicerar sin tänkta funktion är ju bedrövlig.
För mig fungerar det som ett vanligt kreditkort utan känd köpgräns.
SEB är inkonsekventa.

Vem vet, en dag kanske jag får hem dotterns finger i ett paket, men jag räknar med att man åtminstone skickar ett vanligt hotbrev innan man går till aktion.
Banker är ganska tråkiga av sig. Det är nog vanligare med ett uppsagt kort, så där rakt av, än att hitta ett avhugget hästhuvud i sängen eller att bli inbjuden till ett hotfullt samtal,

Jag fnissar åt ironin.
Många på detta forum söker möjligheter att böja, bryta och bända på regler in absurdum för egen vinnings skull.

Men när MC ganska generöst "tillåter" överskriden köpgräns och extrainbetablingar. Alltså precis det så många söker.

Jo, då går forumet lite lätt bananas att det INTE är tillåtet och regler skall minsann gälla och följas. Låt mig fnissa :D

PS. Både extrabetalat och dragit över min köpgräns grovt vid massor av tillfällen. DS.

Tydligt att det ska räcka i två månader och tydligt att dom kallar det för köpgräns. Inte tydligt att det är ett ”oönskat beteende” och att man ska vara försiktig. Säkert ytterst försiktig annars kan det få allvarliga konsekvenser för både dig och din familj.

Köpgränsen används i stort som en kreditgräns. Vill SEB MC vara petiga så får dom justera reglagen bakom datorn. Svårare än så är det inte.
Det finns inte en möjlighet att jag kommer att lägga ner någon energi alls på att kontrollera min köpgräns och i alla fall inte med någon fruktan för allvarliga konsekvenser, eller vad dom nu kan hota med.
Vem vet, en dag kanske jag får hem dotterns finger i ett paket, men jag räknar med att man åtminstone skickar ett vanligt hotbrev innan man går till aktion.

Vaknat på fel sida? Du behöver inte göra en höna av en fjäder. Jag fattar vad du menar och försökte bara tillföra något i dialogen med nya medlemmar som kanske inte förstår hur det funkar.

Hoppas du slipper få några fingrar i posten.

Varför är detta beteende oönskat? Måste ha med penningtvätt att göra men de kan ju enkelt se om det är LeoVegas man snurrar pengarna på eller riktiga merchants så att säga. Deras kreditrisk är ju opåverkad, möjligen om man gör något avancerat upplägg med Chargeback-bedrägerier.

Jag fnissar åt ironin.
Många på detta forum söker möjligheter att böja, bryta och bända på regler in absurdum för egen vinnings skull.

Men när MC ganska generöst "tillåter" överskriden köpgräns och extrainbetablingar. Alltså precis det så många söker.

Jo, då går forumet lite lätt bananas att det INTE är tillåtet och regler skall minsann gälla och följas. Låt mig fnissa :D

PS. Både extrabetalat och dragit över min köpgräns grovt vid massor av tillfällen. DS.
Det finns absolut en hel del ironi här, och det här inlägget är inte riktat till dig personligen, men för att kunna böja och bända reglerna så måste man först dels kunna reglerna och dels förstå hur de fungerar i praktiken.

Toppen