Senaste nytt

SAS eurobonus Mastercard premium

Jag är ju generellt en motståndare av för mycket kontakt med kundtjänster. Men när helt vanliga onlineköp och prenumerationer (som går via klarna) inte längre ger poäng och man fem gånger ber SEB hänvisa till var i deras villkor det framgår att denna typ av köp inte ger poäng, men fortfarande bara får samma goddag yxskaft-svar blir man ju tokig. Även om det skulle vara Klarna som styr registreringen så visar det på ett enormt icke-intresse i att hjälpa sina kunder.

Citat nedan är femte likadana svaret i rad från SEB. De stängde dessutom möjligheten att svara i tråden efter detta.
Har fått ett likadant svar igår igen från SEB. Det är ganska tydligt nu att Klarna och SEB har en konflikt, som beror på att Klarna började med sin cashback. SEB kommer dock förlora på detta. Nu skaffade jag, efter mycket funderande, ett Klarna-medlemskap och kommer då köra alla köp där Klarna kan vara inblandade där istället. Sedan tidigare har jag sagt upp Jordgubben-kortet. Strulet med Curve, Billo och uteblivna dubbelhelger ser inte jättebra ut. Dags för SEB att steppa upp! Tur det är fri konkurens.

Jag har betalat direkt hos onlinebutikerna med mitt MC Premium, inte något annat kort. Att det råkade vara just klarna som tillhandahöll betallösningen i dessa butiker är en annan sak. Jag använder alltså inget annat kort. Men din teori stämmer säkert att de inkluderat Klarna bland dessa tjänster, tycker dock att det är tveksamt agerat utifrån villkoren.

Vissa fighter är inte värda att ta och det här verkar väl vara en av dem så jag kommer nog inte stånga mig blodig mot SEB kundtjänst längre. Jag är ingen stor användare av klarna (brukar snarare undvika dem om det finns andra möjligheter att betala direkt med kort). Men tycker det är väldigt dåligt hanterat av dem.
Jepp, det är rena gummibandsparagraferna hos SEB. "Du tjänar poäng på alla transaktioner förutom i de fall där du inte tjänar poäng på transaktionerna". Tyvärr är SEB lite för dominerande på lojalitetskort och de gör lite som de vill.

Skulle dock inte förvåna mig om det är avsiktligt av klarna, för att folk ska använda deras nya ”reskort” - kanske kan [mention]daniel-klarna [/mention] dementera ;)
Det finns garanterat en parameter här som är kostnad också. Jag har stött på butiker som verkar ha någon inställning som gör att de enbart accepterar debitkort och här gör då SEB så att de låter köpet gå igenom men klassar det som kontantuttag. Här gick det dock inte heller att få igenom ett köp på över 10kkr.

Så båda är nog del av problemet.

Toppen