Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

Nytt utseende på kontoutdraget verkar det vara som sagt. Sidhuvudet ser ut som att det är designat av någon som precis upptäckt tabellfunktionen i Word och nöjt sig så.

Under detta har man gjort ny struktur för kolumnerna, från detta:
96317db99f8a7b562f652db09b2ee5e7.jpg

till detta:
87ca5c4215a18ec229ef92d6402956af.jpg

Förutom den (för mig obegripliga) tillkomna kolumnen ”Moms*” (utan förklaring av asterisken) har man i praktiken på grund av byte till bredare (!) typsnitt dragit ihop kolumnerna ort och valuta så att texten flyter in i varandra på sätt som påminner om AI-svammel:

711e0d14a0af0ab7aff4d06c3c4ecffd.jpg

Att slå ihop bokföringsdag med valutakurs i samma kolumn är ännu något sämre än att slå ihop det med utländskt belopp, vilket i kombination med att man minskat radavståndet gjort siffergeggan värre:

a174cfaab204afdc0e9c53736e5fe493.jpg

Finns det inte regler mot hur dålig design som tillåts i kommunikation med konsumenter av tillgänglighetsskäl?
Det ser ju fruktansvärt ut. Jag vet inte riktigt vart jag ska läsa och allt är ihoptryckt. Hoppas de fixar det här till kommande fakturor.

Också det här med att man inte kan kontrollera sin poängintjäning på hemsidan längre är ju idiotiskt. Varför ska jag behöva ladda ned en app för att kunna göra det?

En kanske helt orelaterad sak är att mitt kort går ut denna månaden och jag har fortfarande inte fått något nytt. Igår kom ett mail att det är på väg.

Lite tajt kan jag tycka men de verkar göra allt dom kan för att man ska skaffa andra kort och minska omsättningen hos dom.

Hmm, är detta det "nya" framöver?

Utlägg man gör t.ex i jobbet innan mitten av månaden, ska betalas.... samma månad?!

Hmm, är detta det "nya" framöver?

Utlägg man gör t.ex i jobbet innan mitten av månaden, ska betalas.... samma månad?!

Ja, det är väl det hela tråden handlar om? Se inlägg #1:

Jag fick precis mail från SAS Eurobonus mastercard. Förändringar med försämringar..

Några av de förändringar som genomförs:

• Fakturan kommer skickas mellan den 17:e och 19:e varje månad.
  • Räntefri kreditperiod ändras till upp till 43 dagar (tidigare 60 dagar).
  • Din faktura får ett nytt OCR-nummer.
  • Fakturan får ett nytt och enklare utseende.
  • Din kreditgräns kan sänkas vid behov, men aldrig till ett belopp under det du redan utnyttjat. Du informeras minst två månader i förväg.

Upp till 43 dagar betyder 13–43 dagar.

Det enda som presenterades som något positivt var att fakturan skulle få ett ”nytt och enklare utseende”.

Det enda som presenterades som något positivt var att fakturan skulle få ett ”nytt och enklare utseende”.
emoji849.png

Har precis nyligen skaffat detta kort.
Men har ett annat kreditkort sen tidigare från SEB som funkar som man förväntar sig: dvs faktureringsperiod från första till sista i månaden. Sen får man 30 dagar betalningstid när fakturan kommer. Så föregående månads utlägg kan betalas med ersättningen på lönen.

Nu har SAS MC alltså bestämt att faktureringsperioden inte ska va månadsskiftena, som är det enda logiska?
Utan i mitten av månaden(?!), så mitten på februari till mitten på mars, sen svinkort betalningstid på 13 dagar?

Aldrig hört talas om nåt så B. Finns det fler kreditkort som har så kort om tid till betalning? Är det inte många som använder detta kort för just: utlägg? Borde ju va bojkott isf

Borde ju va bojkott isf
Jag hoppas verkligen att alla nu säger upp sina kort så att SEB fattar att detta var ett misstag och backar på det.

Men för egen del så är det nog ändå inte tillräckligt dåligt för att jag ska säga upp kortet och tyvärr är det nog rätt många som som kommer göra som jag och därför kommer de undan.

Om de hade varit smarta så hade de lagt det som ett tillval ”premium plus” eller något sånt så man kan få månadsvis ändå. För i slutändan handlar det ju bara om pengar.

Nytt utseende har den ju fått så en punkt hade de rätt på!

• Gilla
Reactions: hco
Jag hoppas verkligen att alla nu säger upp sina kort så att SEB fattar att detta var ett misstag och backar på det.

Men för egen del så är det nog ändå inte tillräckligt dåligt för att jag ska säga upp kortet och tyvärr är det nog rätt många som som kommer göra som jag och därför kommer de undan.

Om de hade varit smarta så hade de lagt det som ett tillval ”premium plus” eller något sånt så man kan få månadsvis ändå. För i slutändan handlar det ju bara om pengar.

Irriterande? Ja.

Tillräckligt irriterande för att jag ska sluta jaga Fly Premium? Kom igen... Det blir likviditetsstörning en månad sedan är det ur världen.

Kom igen... Det blir likviditetsstörning en månad sedan är det ur världen.
Hur menar du nu, det blir väl en permanent störning? Alla utlägg som hamnar i glappet måste täckas med likvida privata medel eller andra kort varje månad inte bara en gång.

Hur menar du nu, det blir väl en permanent störning? Alla utlägg som hamnar i glappet måste täckas med likvida privata medel eller andra kort varje månad inte bara en gång.
Gör man utlägg för egen del (vilket ju är vad kortet är til för) blir det engångsstörning I likviditeten.

Gör man utlägg som någon annan ska ersätta för, typ företagsutlägg, så blir det återkommande.

Toppen