Jonas F
Medlem
Det ser ju fruktansvärt ut. Jag vet inte riktigt vart jag ska läsa och allt är ihoptryckt. Hoppas de fixar det här till kommande fakturor.Nytt utseende på kontoutdraget verkar det vara som sagt. Sidhuvudet ser ut som att det är designat av någon som precis upptäckt tabellfunktionen i Word och nöjt sig så.
Under detta har man gjort ny struktur för kolumnerna, från detta:
![]()
till detta:
![]()
Förutom den (för mig obegripliga) tillkomna kolumnen ”Moms*” (utan förklaring av asterisken) har man i praktiken på grund av byte till bredare (!) typsnitt dragit ihop kolumnerna ort och valuta så att texten flyter in i varandra på sätt som påminner om AI-svammel:
![]()
Att slå ihop bokföringsdag med valutakurs i samma kolumn är ännu något sämre än att slå ihop det med utländskt belopp, vilket i kombination med att man minskat radavståndet gjort siffergeggan värre:
![]()
Finns det inte regler mot hur dålig design som tillåts i kommunikation med konsumenter av tillgänglighetsskäl?
Också det här med att man inte kan kontrollera sin poängintjäning på hemsidan längre är ju idiotiskt. Varför ska jag behöva ladda ned en app för att kunna göra det?