Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

Saknar både bonuspäng och nivåpoäng för augusti från SAS Mastercard. Någon annan som upplever samma fördröjning?
Det står följande väldigt tydligt i Mastercard appen: "Bonuspoäng från transaktioner läggs till ditt EuroBonus-konto hos SAS mellan den 2:a och 10:e varje månad." Det är bara den 7e än så länge så det finns tid kvar för poängen för augusti att komma in på kontot.

Och som folk tidigare har skrivit brukar det normalt vara på den första tisdagen varje månad som infaller mellan den 2a och 10e

Väntar också. Fick 4.e resp 8.e augusti dvs första tisdagen och andra lördagen i månaden. Men som andra säger, det fluktuerar kanske med okända parametrar

Noterade i mc-appen att mitt flypremium saldo sjunkit med netto 110 000 p, vilket förvånade. Har inte hunnit kolla och aug 2025 var en bra månad men inte SÅ bra vad jag minns. Får plocka ut excelen med alla transaktioner när jag har tid

Väntar också. Fick 4.e resp 8.e augusti dvs första tisdagen och andra lördagen i månaden. Men som andra säger, det fluktuerar kanske med okända parametrar

Noterade i mc-appen att mitt flypremium saldo sjunkit med netto 110 000 p, vilket förvånade. Har inte hunnit kolla och aug 2025 var en bra månad men inte SÅ bra vad jag minns. Får plocka ut excelen med alla transaktioner när jag har tid

Dom kommer innan torsdag 23:59 :)

Noterade nu att de dragit årsavgiften den 5 september för perioden nov 2026 till oktober 2027. Ännu en försämring att de drar avgiften så tidigt?

Enligt villkoren står det
"Kontohavaren erlägger i förekommande fall års-/månadsavgift i förskott"
Så antar att de kan dra årsavgiften när de vill.

Last edited:
Noterade nu att de dragit årsavgiften den 5 september för perioden nov 2026 till oktober 2027. Ännu en försämring att de drar avgiften så tidigt?

Enligt villkoren står det
"Kontohavaren erlägger i förekommande fall års-/månadsavgift i förskott"
Så antar att de kan dra årsavgiften när de vill.
Styrs av när du skaffade kortet.

Vet snacket är den 10:e för extrapoängen, och tittar man historiskt har datumet varit olika när de kommer.
Men för nivåpoängen har det alltid varit den 8:e konsekvent. Nu är det den 9:e och inga nivåpoäng syns idag som jag trodde med en bakdatering.

Vet snacket är den 10:e för extrapoängen, och tittar man historiskt har datumet varit olika när de kommer.
Men för nivåpoängen har det alltid varit den 8:e konsekvent. Nu är det den 9:e och inga nivåpoäng syns idag som jag trodde med en bakdatering.
Eftersom nivåpoängen från Mastercard hänger ihop med bonuspoängen samma månad (* 0,25), har jag svårt att se hur nivåpoängen kan dyka upp före bonuspoängen.

Toppen