Senaste nytt

SAS Eurobonus Master Cards - dubbla poäng 24-27/11 2022

eddo

Medlem
Kan någon i ett PM förklara hela grejen med Gbit och Revolut och hur det funkar, så gästar jag gärna vid tillfälle till lounge.
Finns väl rätt bra sammanfattningar i tidigare inlägg, men innan dubbla poäng-helgen handlar du med Curve-kortet men väljer ett annat valfritt underliggande kort än SAS MC (kan vara Revolut eller annat debet- eller kreditkort). När dubbla poäng-helgen startar kan du med GBIT i curve-appen flytta de köp du tidigare gjort, med annat underliggande kort, till SAS MC. På så sätt flyttar du alltså köpen till ditt SAS MC och eftersom det görs under dubbla poäng-helgen får du dubbla poäng på beloppen.

Hur långt tillbaka i tiden du kan flytta köp med GBIT beror på vilket Curve-kort du har:
  • Curve free tier - 30 days of our Go Back in Time feature for three monthly transactions.
  • Curve X - 60 days of unlimited Go Back in Time.
  • Curve Black - 90 days of unlimited Go Back in Time
  • Curve Metal - 120 days of unlimited Go Back in Time.
 

intuition

Medlem
Fick ett lustigt fel.
Försökte köpa en pryl för ≈4tkr på en sajt, och anväde SAS MC kortet. Fick bara en massa generiska felmeddelanden. Sajten påstod att jag bara skulle öppna kortet för utlandet (vilket man inte kan hos SEB-kort men man kan tillåta alla köp på nätet - vilket jag redan testat).

Så testade jag att tröska köpet genom Curve och då får jag Nekat med meddelandet "contactless limit reached - use pin&chip".
Är det något trix / felkonfigurering i sajten som gör att köpet går som "contactless" fast att det solklart är ett CNP-köp med nummer och CVV?

Något smart sätt att gå runt? Ska jag behöva Curve:a det till ett annat kort och sedan direkt göra GBIT till SAS MC??
 

A87

Medlem
Fick ett lustigt fel.
Försökte köpa en pryl för ≈4tkr på en sajt, och anväde SAS MC kortet. Fick bara en massa generiska felmeddelanden. Sajten påstod att jag bara skulle öppna kortet för utlandet (vilket man inte kan hos SEB-kort men man kan tillåta alla köp på nätet - vilket jag redan testat).

Så testade jag att tröska köpet genom Curve och då får jag Nekat med meddelandet "contactless limit reached - use pin&chip".
Är det något trix / felkonfigurering i sajten som gör att köpet går som "contactless" fast att det solklart är ett CNP-köp med nummer och CVV?

Något smart sätt att gå runt? Ska jag behöva Curve:a det till ett annat kort och sedan direkt göra GBIT till SAS MC??
Ring Spärrservice, du hittar numret på kortets baksida. Fråga om de ser om transaktionen kommer in till dom. Om ja, fråga varför den blir nekad. Om nej, då vet du att sidan strular
 

intuition

Medlem
Bra tips, vanliga kundtjänsten såg direkt att "legitimeringen" inte gick som den skulle och sa direkt att det är sajten som inte gör köpet korrekt. "Det är ju lagkrav på att göra den legitimeringen"

Sajten erbjuder Visa och MC som separata köpflöden och i övrigt klarna och qliro - så de har säkert bara lagt in en köpmodul som de själva inte förstår sig på. Köp via Klarna/Qliro går bort, de erbjuder bara kreditupplägg med "köp nu, betala mer senare".
 

Sir Lemon

Medlem
Finns väl rätt bra sammanfattningar i tidigare inlägg, men innan dubbla poäng-helgen handlar du med Curve-kortet men väljer ett annat valfritt underliggande kort än SAS MC (kan vara Revolut eller annat debet- eller kreditkort). När dubbla poäng-helgen startar kan du med GBIT i curve-appen flytta de köp du tidigare gjort, med annat underliggande kort, till SAS MC. På så sätt flyttar du alltså köpen till ditt SAS MC och eftersom det görs under dubbla poäng-helgen får du dubbla poäng på beloppen.

Hur långt tillbaka i tiden du kan flytta köp med GBIT beror på vilket Curve-kort du har:
  • Curve free tier - 30 days of our Go Back in Time feature for three monthly transactions.
  • Curve X - 60 days of unlimited Go Back in Time.
  • Curve Black - 90 days of unlimited Go Back in Time
  • Curve Metal - 120 days of unlimited Go Back in Time.
Tack till dig och andra som tog er tid att förklara. Har självklart kikat i tråden, men de flesta inlägg tar för givet att man vet basics, vilket inte jag gjorde.
 
Då var det slut för den här gången.

En poängsamlares transaktionsmönster är ganska enkelt att identifiera...

IMG_2403.PNG
 

Chrillchen

Medlem
Om man gjort köp på fredag/lördag men blir inte bokförda förens mån/tis då får man alltså inga extra poäng?

Vad är då grejen med att ha detta på en helg om inga företag bokför transaktionerna på helgerna??
 

mha321

Medlem
Om man gjort köp på fredag/lördag men blir inte bokförda förens mån/tis då får man alltså inga extra poäng?

Vad är då grejen med att ha detta på en helg om inga företag bokför transaktionerna på helgerna??
De allra flesta bokför transaktionen direkt på helgen. Särskilt card-present, men även den stora majoriteten online. Den stora risken är väl kortläsare som är offline, men det är inte mycket sådant kvar som inte synkas minst någon gång om dagen.

Observera att det inte är sama sak som att den står som "reserverad" i MC-appen ett tag innan den postar. Det är något annat.
 

Rokkoko

Medlem
Om man gjort köp på fredag/lördag men blir inte bokförda förens mån/tis då får man alltså inga extra poäng?

Vad är då grejen med att ha detta på en helg om inga företag bokför transaktionerna på helgerna??

Jag har flera köp som bokfördes först i måndags som jag ändå fått poängen för.
 
Toppen