Jag hade tagit det där som ett hyffsat kvitto och vänt det tillbaka om de extra poängen inte skulle dyka upp.poly11 skrev:Jag fick inte mejlet för att registrera mig, kontaktade SAS MC via appen och fick detta svar efter några försök:Visa bifogad bild 135803Fick inget verifieringsmail för att bekräfta detta, så jag antar att jag måste lita på kundtjänsten?Klicka för att utvidga...
tomle skrev:Nån som har koll på hur det funkar med Revolut? Vet att man inte får poäng på det nu men åker man även på uttagsavgift och ränta från första kronan?Klicka för att utvidga...
Ok, tack. Ligger ca 45 % över sett till vad som är ofakturerat jämfört med beviljad kredit.samet skrev:Finns ingen köpgräns per dygn. Bara gränser på "kontantuttag".Men du benämner det som kreditgräns samt att du betalat in pengar i förväg.Jag och några fler med mig har tidigare i dessa trådar redogjort för att du inte bara har en kreditgräns på Mastercard utan även en köpgräns. Köpgränsen är rullade över 30 dagar, så att betala i förväg löser inte problemet. De tillåter att man drar över sin köpgräns en del, men inga jättebelopp, drygt 30% över har jag lyckats med, efter samtal till kundtjänst som släppte igenom sista köpet. Då hade jag även betalat in i förväg så jag inte utnyttjade mer än min beviljade kredit. Annars skall det vara en relativt "hård" gräns.Så skall du optimera dubbel-/trippelhelger så behöver du helt enkelt låta bli att använda kortet månaden innan.Klicka för att utvidga...
Det brukar synas på måndag/tisdag efter kampanjhelgen oftast. Så får se om något dyker upp imorgon redan.poly11 skrev:Hur snart kommer vi att se de dubbla poängen på mitt konto? Jag vill vara helt säker på att jag är registrerad innan jag gör några större transaktioner eller GBITs.Eller finns det ändå att se på kontot att dubbelpoängen är aktiva?Klicka för att utvidga...
Jag gjorde Gbit tidigt imorse och ser poängen nu i appen.Emil123 skrev:Det brukar synas på måndag/tisdag efter kampanjhelgen oftast. Så får se om något dyker upp imorgon redan.Klicka för att utvidga...
Samma här, samtidigt dök transaktioner från tidigare dagar upp, innan dess inte sedan den 21:a.Håkan Hansson skrev:Jag gjorde Gbit tidigt imorse och ser poängen nu i appen.Klicka för att utvidga...
Poängen delas väl ut först när transaktionen är bokförd (inte bara reserverad) och en teori är att Gbit-transaktionerna bokförs direkt, eftersom de har blivit bokförda tidigare på ett annat kort.Dawes skrev:Samma här, samtidigt dök transaktioner från tidigare dagar upp, innan dess inte sedan den 21:a.Märkligt, bara för att jag postade som jag gjorde ovanKlicka för att utvidga...
Finns väl rätt bra sammanfattningar i tidigare inlägg, men innan dubbla poäng-helgen handlar du med Curve-kortet men väljer ett annat valfritt underliggande kort än SAS MC (kan vara Revolut eller annat debet- eller kreditkort). När dubbla poäng-helgen startar kan du med GBIT i curve-appen flytta de köp du tidigare gjort, med annat underliggande kort, till SAS MC. På så sätt flyttar du alltså köpen till ditt SAS MC och eftersom det görs under dubbla poäng-helgen får du dubbla poäng på beloppen.Sir Lemon skrev:Kan någon i ett PM förklara hela grejen med Gbit och Revolut och hur det funkar, så gästar jag gärna vid tillfälle till lounge.Klicka för att utvidga...
Ring Spärrservice, du hittar numret på kortets baksida. Fråga om de ser om transaktionen kommer in till dom. Om ja, fråga varför den blir nekad. Om nej, då vet du att sidan strularintuition skrev:Fick ett lustigt fel.Försökte köpa en pryl för ≈4tkr på en sajt, och anväde SAS MC kortet. Fick bara en massa generiska felmeddelanden. Sajten påstod att jag bara skulle öppna kortet för utlandet (vilket man inte kan hos SEB-kort men man kan tillåta alla köp på nätet - vilket jag redan testat).Så testade jag att tröska köpet genom Curve och då får jag Nekat med meddelandet "contactless limit reached - use pin&chip".Är det något trix / felkonfigurering i sajten som gör att köpet går som "contactless" fast att det solklart är ett CNP-köp med nummer och CVV?Något smart sätt att gå runt? Ska jag behöva Curve:a det till ett annat kort och sedan direkt göra GBIT till SAS MC??Klicka för att utvidga...
Tack till dig och andra som tog er tid att förklara. Har självklart kikat i tråden, men de flesta inlägg tar för givet att man vet basics, vilket inte jag gjorde.eddo skrev:Finns väl rätt bra sammanfattningar i tidigare inlägg, men innan dubbla poäng-helgen handlar du med Curve-kortet men väljer ett annat valfritt underliggande kort än SAS MC (kan vara Revolut eller annat debet- eller kreditkort). När dubbla poäng-helgen startar kan du med GBIT i curve-appen flytta de köp du tidigare gjort, med annat underliggande kort, till SAS MC. På så sätt flyttar du alltså köpen till ditt SAS MC och eftersom det görs under dubbla poäng-helgen får du dubbla poäng på beloppen.Hur långt tillbaka i tiden du kan flytta köp med GBIT beror på vilket Curve-kort du har:Curve free tier - 30 days of our Go Back in Time feature for three monthly transactions.Curve X - 60 days of unlimited Go Back in Time.Curve Black - 90 days of unlimited Go Back in TimeCurve Metal - 120 days of unlimited Go Back in Time.Klicka för att utvidga...
De allra flesta bokför transaktionen direkt på helgen. Särskilt card-present, men även den stora majoriteten online. Den stora risken är väl kortläsare som är offline, men det är inte mycket sådant kvar som inte synkas minst någon gång om dagen.Chrillchen skrev:Om man gjort köp på fredag/lördag men blir inte bokförda förens mån/tis då får man alltså inga extra poäng?Vad är då grejen med att ha detta på en helg om inga företag bokför transaktionerna på helgerna??Klicka för att utvidga...
Kolla https://www.businessclass.com/forum...ippla-poäng-21-23-maj-2021.100829/post-933656 och efterföljande poster, kanske är till hjälp.Chrillchen skrev:Om man gjort köp på fredag/lördag men blir inte bokförda förens mån/tis då får man alltså inga extra poäng?Vad är då grejen med att ha detta på en helg om inga företag bokför transaktionerna på helgerna??Klicka för att utvidga...
Chrillchen skrev:Om man gjort köp på fredag/lördag men blir inte bokförda förens mån/tis då får man alltså inga extra poäng?Vad är då grejen med att ha detta på en helg om inga företag bokför transaktionerna på helgerna??Klicka för att utvidga...