Senaste nytt

SAS Eurobonus Master Cards - dubbla poäng 24-27/11 2022

poly11

Medlem
Jag fick inte mejlet för att registrera mig, kontaktade SAS MC via appen och fick detta svar efter några försök:

1669311276050.png


Fick inget verifieringsmail för att bekräfta detta, så jag antar att jag måste lita på kundtjänsten?
 

hco

Medlem
Nån som har koll på hur det funkar med Revolut? Vet att man inte får poäng på det nu men åker man även på uttagsavgift och ränta från första kronan?

Nu kör jag bara Nordic Choice MC för tillfället men där är det ingen avgift eller ränta. Dvs som förut. Det är också ett kort från SEB Kort så gissar att samma för SAS MC.
 

TP12

Medlem
Finns ingen köpgräns per dygn. Bara gränser på "kontantuttag".

Men du benämner det som kreditgräns samt att du betalat in pengar i förväg.

Jag och några fler med mig har tidigare i dessa trådar redogjort för att du inte bara har en kreditgräns på Mastercard utan även en köpgräns. Köpgränsen är rullade över 30 dagar, så att betala i förväg löser inte problemet. De tillåter att man drar över sin köpgräns en del, men inga jättebelopp, drygt 30% över har jag lyckats med, efter samtal till kundtjänst som släppte igenom sista köpet. Då hade jag även betalat in i förväg så jag inte utnyttjade mer än min beviljade kredit. Annars skall det vara en relativt "hård" gräns.

Så skall du optimera dubbel-/trippelhelger så behöver du helt enkelt låta bli att använda kortet månaden innan.
Ok, tack. Ligger ca 45 % över sett till vad som är ofakturerat jämfört med beviljad kredit.
 

Emil123

Medlem
Hur snart kommer vi att se de dubbla poängen på mitt konto? Jag vill vara helt säker på att jag är registrerad innan jag gör några större transaktioner eller GBITs.

Eller finns det ändå att se på kontot att dubbelpoängen är aktiva?
Det brukar synas på måndag/tisdag efter kampanjhelgen oftast. Så får se om något dyker upp imorgon redan.
 

bstark

Medlem
Min erfarenhet är att det brukar dyka upp rätt snabbt i appen, nu när det är hela fyra dagar så bör man absolut kunna se det före söndag.
 
Toppen