Jag hade tagit det där som ett hyffsat kvitto och vänt det tillbaka om de extra poängen inte skulle dyka upp.Jag fick inte mejlet för att registrera mig, kontaktade SAS MC via appen och fick detta svar efter några försök:
Visa bifogad bild 135803
Fick inget verifieringsmail för att bekräfta detta, så jag antar att jag måste lita på kundtjänsten?
Nån som har koll på hur det funkar med Revolut? Vet att man inte får poäng på det nu men åker man även på uttagsavgift och ränta från första kronan?
Ok, tack. Ligger ca 45 % över sett till vad som är ofakturerat jämfört med beviljad kredit.Finns ingen köpgräns per dygn. Bara gränser på "kontantuttag".
Men du benämner det som kreditgräns samt att du betalat in pengar i förväg.
Jag och några fler med mig har tidigare i dessa trådar redogjort för att du inte bara har en kreditgräns på Mastercard utan även en köpgräns. Köpgränsen är rullade över 30 dagar, så att betala i förväg löser inte problemet. De tillåter att man drar över sin köpgräns en del, men inga jättebelopp, drygt 30% över har jag lyckats med, efter samtal till kundtjänst som släppte igenom sista köpet. Då hade jag även betalat in i förväg så jag inte utnyttjade mer än min beviljade kredit. Annars skall det vara en relativt "hård" gräns.
Så skall du optimera dubbel-/trippelhelger så behöver du helt enkelt låta bli att använda kortet månaden innan.
Det brukar synas på måndag/tisdag efter kampanjhelgen oftast. Så får se om något dyker upp imorgon redan.Hur snart kommer vi att se de dubbla poängen på mitt konto? Jag vill vara helt säker på att jag är registrerad innan jag gör några större transaktioner eller GBITs.
Eller finns det ändå att se på kontot att dubbelpoängen är aktiva?
Jag gjorde Gbit tidigt imorse och ser poängen nu i appen.Det brukar synas på måndag/tisdag efter kampanjhelgen oftast. Så får se om något dyker upp imorgon redan.
Samma här, samtidigt dök transaktioner från tidigare dagar upp, innan dess inte sedan den 21:a.Jag gjorde Gbit tidigt imorse och ser poängen nu i appen.
Poängen delas väl ut först när transaktionen är bokförd (inte bara reserverad) och en teori är att Gbit-transaktionerna bokförs direkt, eftersom de har blivit bokförda tidigare på ett annat kort.Samma här, samtidigt dök transaktioner från tidigare dagar upp, innan dess inte sedan den 21:a.
Märkligt, bara för att jag postade som jag gjorde ovan![]()