PetrelliDK
Medlem
Tror jag ska ringa SL och fråga om gratis busskort resten av livet, har ju trots allt haft det ganska länge nu. Eller gratis bensin från Statoil, har ju köpt några liter i mina dagar.
![]()
Er visit en dårlig sammenligning
Tror jag ska ringa SL och fråga om gratis busskort resten av livet, har ju trots allt haft det ganska länge nu. Eller gratis bensin från Statoil, har ju köpt några liter i mina dagar.
![]()
Mycke prestige och social status i det här va?![]()
Jag gillar när jantelagen kickar in... Vad handlar detta forum om?Tror jag ska ringa SL och fråga om gratis busskort resten av livet, har ju trots allt haft det ganska länge nu. Eller gratis bensin från Statoil, har ju köpt några liter i mina dagar.
![]()
Om det är 2000 som blir lifetime gold varje år, och medellivslängden är 81 år så borde det innebära att det är c:a 42 000 lifetime gold i systemet (betydligt fler än vad jag trodde). Hur många EBG är det som SAS har egentligen? Lifetime gold måste ju vara en stor andel av dessa.
Belastningen för SAS att ha en massa EBG som är pensionärer kan väl inte vara speciellt stor dock, skulle jag tro.Håller med. Men visar det inte också på att bonussystemen håller på och sänkas av sin egen framgång..?
20 år som EB-medlem, 16 år som EBG (intjänade utan gräddfil till *G) och två år som EBP. Belönades med Lifetime Gold i höstas.
Det är ca 2000 som blir Lifetime Gold per år (ungefär lika många blir Pandions). Drar man en slutsats av det så innebär inte 10 år som EBG att man per automatik får livstidsstatus utan man bör nog ligga bland de mest frekventa resenärerna under den perioden alternativt att man har något/några år som EBP