Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trevligt. Har haft guld varje år sedan 2004 och nästa års guld är avklarat så det vill säga till minst juni 2017. Innan dess 5 år med silver.

Så nu behöver jag bara vänta 15 år på att bli 60 så får man hem ett trevligt litet brev. :)

Tror desvärre en hel del kan ändra sig innan dess (i likhet med vårt fantastiska pensionssystem)!

Coop är det väl?
Coop är nog generösast! :D
36d289f467c480cdf4c7fc630095c396.jpg

20 år som EB-medlem, 16 år som EBG (intjänade utan gräddfil till *G) och två år som EBP. Belönades med Lifetime Gold i höstas.
Det är ca 2000 som blir Lifetime Gold per år (ungefär lika många blir Pandions). Drar man en slutsats av det så innebär inte 10 år som EBG att man per automatik får livstidsstatus utan man bör nog ligga bland de mest frekventa resenärerna under den perioden alternativt att man har något/några år som EBP

Om det är 2000 som blir lifetime gold varje år, och medellivslängden är 81 år så borde det innebära att det är c:a 42 000 lifetime gold i systemet (betydligt fler än vad jag trodde). Hur många EBG är det som SAS har egentligen? Lifetime gold måste ju vara en stor andel av dessa.

Om det är 2000 som blir lifetime gold varje år, och medellivslängden är 81 år så borde det innebära att det är c:a 42 000 lifetime gold i systemet (betydligt fler än vad jag trodde). Hur många EBG är det som SAS har egentligen? Lifetime gold måste ju vara en stor andel av dessa.

Håller med. Men visar det inte också på att bonussystemen håller på och sänkas av sin egen framgång..?

20 år som EB-medlem, 16 år som EBG (intjänade utan gräddfil till *G) och två år som EBP. Belönades med Lifetime Gold i höstas.
Det är ca 2000 som blir Lifetime Gold per år (ungefär lika många blir Pandions). Drar man en slutsats av det så innebär inte 10 år som EBG att man per automatik får livstidsstatus utan man bör nog ligga bland de mest frekventa resenärerna under den perioden alternativt att man har något/några år som EBP

Bara för att jämförelsen skall bli rätt så pratar jag om hur det såg ut för 10 år sedan i mitt fall. Då gällde det att ha varit EBG under 10 år och det behövde inte vara i en följd. Jag hade EBG i sammalagt 13 år men intjäningen var baserad på faktiska flygresor inklusive kampanjer men inte andra inköp på kreditkortet. EBP fanns inte på denna tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen