Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Om det blir så räkna med detta i följd. Varför skulle man göra skillnad i så fall på LTG och LTD? Det ska ju vara svårt att bli. och knappast man skulle dela ut på totalt antal gånger.
Hos Flying Blue behöver man också 10 år i rad för att få Lifetime Platinum (som liknar LTD). Eftersom SAS går långsamt mot Flying Blue är jag väldigt tveksam att SAS skulle göra något annat än 10 år i rad.

Hos Flying Blue behöver man också 10 år i rad för att få Lifetime Platinum (som liknar LTD). Eftersom SAS går långsamt mot Flying Blue är jag väldigt tveksam att SAS skulle göra något annat än 10 år i rad.
FB hade dock roll-over. Nu avskaffat och innestående saldo räknades då upp en gång som en speciell grej. Jag vet inte mer än någon annan men helt orimligt tycker jag inte det är. Tiden får visa, jag nöjer mig med LTG så länge det varar (kommer aldrig upp i eller sträva upp till LTD).

Var det inte sagt att det är 6år?

Blir intressant, är det något som är på gång hoppas jag, men tvivlar, att det inte är knutet till år i rad utan totalt antal år som Diamond. Nämnt det i något annat sammanhang men visste man att ett lifetime hägrade skulle ivf jag agerat annorlunda de få år jag inte kvalificerat. Ingen aning men skulle gissa att jag varit Diamond minst 70-80% av tiden Diamond funnits men att antal år i rad brutits på ofördelaktigt sätt…
Sitter i samma sits, har ett år där jag inte blev diamant men hade jag vetat så hade jag okynnesflugit ihop tillräckligt med poäng

Jag har varit Diamond sedan det infördes. Vissa år har det varit lite svårt att motivera återkval, men jag har inte riktigt vågat släppa det för jag vet hur surt det skulle kännas OM de sedan införde LTD.

Precis som andra så tror jag inte att eventuellt LTD kommer ges till sådana som inte haft det 10 år i rad. Något mer av ett gränsfall är väl personer som fick det från första början och hade det i minst 10 år, men sen inte har kvalat nu senaste året....

Det finns ju olika modeller att titta på.

Jag hade själv sett att man räknar varje enskilt år som Diamond, dvs. inte i rad eftersom det hade gynnat mig, men det är inte så jag tror att det blir.
Min gissning är 10 år i följd som EBD.

Ett annat alternativ är ju att man tittar på livstidsintjäningen, dvs. att när du t ex nått 1,5 miljoner statuspoäng så blir du LTD. Fördelen med detta är ju att det skulle tillåta vissa år med mindre resande, typ föräldraledighet mm, samt ge LTG en morot att fortsätta flyga med SAS.

Man kan ju så klart sätta en annan nivå om man vill men jag tänkte att de flesta som idag har haft EBD i tio år säkert redan ligger runt 1,5 miljoner intjänade poäng och de som nått LTG har säkert både varit diamond någon gång under resan och fortfarande reser så de är kanske också en bra bit på väg. Det är ju viktigt att man känner att målet är möjligt att nå, annars så ger man ju upp och det förlorar ju främst SAS på.

Om man ser på förslaget om att LTG ska starta varje år på 45000 poäng för att kunna fortsätta mot Diamond så är det också ett bra förslag, men jag tror att det då finns en risk att dessa Diamondår i så fall inte kommer att få räknas in mot LTD.

Om man ska spekulera kring startåret för att kvalificera sig för LTD.
Om det handlar om antalet år i rad så skulle jag tro att det bara är de som vid införandet av LTD är EBD som kommer att få tillgodoräkna sig sina vid tillfället antal år i följd. Möjligen undantag för dem som hyfsat nyligen ramlat ner till Guld efter 10 år som EBD.

Om det handlar om totala antalet år som man kvalificerat sig, dvs. inte i rad, då tror jag att startåret blir det året som man för första gången kunde bli EBD.

Och tittar man på lifetime poäng så skulle det kanske vara rimligt att starta från Eurobonus begynnelse, men det tror jag inte att man gör. Jag tror att man även här i så fall skulle starta från första året som det var möjligt att kvalificera sig till Diamond.

Detta är mina reflektioner kring LTD, men det finns säkert andra vägar också.

Det finns ju olika modeller att titta på.

Jag hade själv sett att man räknar varje enskilt år som Diamond, dvs. inte i rad eftersom det hade gynnat mig, men det är inte så jag tror att det blir.
Min gissning är 10 år i följd som EBD.

Ett annat alternativ är ju att man tittar på livstidsintjäningen, dvs. att när du t ex nått 1,5 miljoner statuspoäng så blir du LTD. Fördelen med detta är ju att det skulle tillåta vissa år med mindre resande, typ föräldraledighet mm, samt ge LTG en morot att fortsätta flyga med SAS.

Man kan ju så klart sätta en annan nivå om man vill men jag tänkte att de flesta som idag har haft EBD i tio år säkert redan ligger runt 1,5 miljoner intjänade poäng och de som nått LTG har säkert både varit diamond någon gång under resan och fortfarande reser så de är kanske också en bra bit på väg. Det är ju viktigt att man känner att målet är möjligt att nå, annars så ger man ju upp och det förlorar ju främst SAS på.

Om man ser på förslaget om att LTG ska starta varje år på 45000 poäng för att kunna fortsätta mot Diamond så är det också ett bra förslag, men jag tror att det då finns en risk att dessa Diamondår i så fall inte kommer att få räknas in mot LTD.

Om man ska spekulera kring startåret för att kvalificera sig för LTD.
Om det handlar om antalet år i rad så skulle jag tro att det bara är de som vid införandet av LTD är EBD som kommer att få tillgodoräkna sig sina vid tillfället antal år i följd. Möjligen undantag för dem som hyfsat nyligen ramlat ner till Guld efter 10 år som EBD.

Om det handlar om totala antalet år som man kvalificerat sig, dvs. inte i rad, då tror jag att startåret blir det året som man för första gången kunde bli EBD.

Och tittar man på lifetime poäng så skulle det kanske vara rimligt att starta från Eurobonus begynnelse, men det tror jag inte att man gör. Jag tror att man även här i så fall skulle starta från första året som det var möjligt att kvalificera sig till Diamond.

Detta är mina reflektioner kring LTD, men det finns säkert andra vägar också.
Tänker liknande, även ifall jag inte kommer nå LTD, men LTG blir det nog.
SAS får väl klura ut vad dom tror passar dom bäst, kanske blir olika sätt 10 raka år eller 15/20 år som ej behöver vara följande eller den du skrev, livstidsintjäningen, hade varit mer intressant för en del, även dom som redan uppnått LTG att fortsätta flyga med SAS samt att man får morot att fortsätta även efter man nått diamond för kalenderåret och på så sätt får lite rollover

Undrar hur vad de kommer att göra med LTG (och LTD) når Flying Blue och EuroBonus onekligen slås ihop..

LTG = Flying Blue Platinum + 5 år mot Flying Blue Platinum for Life
LTD = Flying Blue Platinum for Life

?

Skulle kunna vara en bra mellanväg att gå för de som haft hål i intjäningen.

Säg att kraven är enligt följande:
10 år som EBD på raken
eller
Totalt minst 10 år som EBD (ej i följd), och 1500 kvalificerade flighter eller 1,5M status/nivåpoäng sedan EBD infördes.

Toppen